- Rachel13 november 2016 om 10:47
hallo allemaal ik heb deze vraag vaak gezien op het forum maar alsnog heb ik hulp nodig. ik ben een vrouw van 27 en ik heb het een en het anderen meegemaakt nu heb ik paniekaanvallen en angstaanvallen ik ben een jaar geleden adem oefeningen gedaan bij de fysio het hielp wel voor even en ik had het onder controle maar sinds paar maanden heb ik er weer last van en ik hyperventileer elke dag onbewust gisteren nacht heb ik een angstaanval gehad ik werd wakker met wat hoofdpijn aan een kant en voelde me hartslag heel snel gaan misschien wel rond de 150 me rechter arm voelde raar aan en ik had koude voeten en vingers en een misselijk gevoel ik probeerde rustig te blijven en me adem onder controle te houden maar dat lukte niet mijn hartslag bleef hoog op een gegeven moment had ik maar metoprolol ingenomen die had ik nog thuis (was paar dagen gestopt in overleg met de huisarts) na een tijdje werd ik rustiger en viel ik in slaap. het is zo moeilijk om hier mee om te gaan omdat je toch gaat twijfelen dat het niks anders is je gaat malen en je word onzeker over je lichaam 3weken geleden had ik bloedonderzoek en ecg en dat bleek goed te zijn. nu is mijn vraag aan jullie wat kan ik doen om paniekaanvallen en hyperventilatie onder controle te houden ik slik dus metoprolol maar misschien dat oxazepam beter werkt voor me dat me spieren ook wat ontspannen want ik heb zowat elke dag hoofdpijn die de heledag aan houd. zijn er mensen die hier voor een oplossing weten laat het me dan aub weten. 😉
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 november 2016 om 12:47Oxazepam zal het probleem ook niet oplossen. Het zal de klachten onderdrukken net als de metoprolol.
Het zou beter zijn, om naar een psycholoog te gaan en met therapie iets aan de angst en paniekaanvallen te doen.Lees eens de columns over angst en ga eens aan de slag met de oefeningen die daar in staan
Reageren
http://www.dokter.nl/dossiers/angsten/Joyce8 december 2016 om 18:53Hallo,
Heel fijn dat ik niet de enige ben met het probleem.
Ik heb nu z’n anderhalf jaar angstaanvallen/paniekaanvallen en hyperventilatie ik hyperventileer onbewust elke dag. Ik gebruik geen medicijnen maar zit wel bij een psychiater maar eigenlijk werkt dat niet
Doordat ik zo onzeker over mijn lichaam ben en eigenlijk totaal geen vertrouwen in mijn lichaam heb. Ik ben 17 jaar en hoor op dit moment te genieten van me leven, ik weet alles zo goed te vertellen en als een ander het heeft kan ik die persoon het beste helpen maar als het om me zelf gaat raak ik in paniek.
Het is nu dus zo erg dat ik al Een half jaar NIET meer buiten kom zonder mijn ouders en word er nu echt wel gestoord van gewoon ontzettend kwaat op mezelf waarom ik het eerst wel altijd kon maar nu niet meer, maar wat ik ook probeer de angst is mij de baas en neemt totaal mijn leven over.Wie o wie kan mij helpen voor een oplossing en wie heeft het zelfde en hoe ga jij er mee om
ReagerenJohn (moderator)
8 december 2016 om 19:12Heel vervelend dat de angst je zo in de greep heeft.
Reageren
Ik zou je willen aanraden net als in mijn eerdere bericht in dit topic, om de columns over angst eens te lezen en met de oefeningen die daar in staan aan de slag te gaan.
http://www.dokter.nl/dossiers/angsten/