Zoeken Vraag het forum

ziektevrees?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Emily

wel ik ben een meisje van 16 jaar
    en heb ook al ongeveer 2 jaar last van ziektevrees
    eerst was het niet erg .
    Maar toen zat ik met klierkoorts
    en die symptonen gaan maar niet weg
    is al geleden van in december
    sinds dien iedere klier die ik bij krijg denk ik direct dat ik kanker heb en dergelijke
    zijn we al paar keer voor naar dokter geweest maar die haalt niets uit . Als ik er eventjes over praat met mijn moeder dan voel ik me eventjes wel opgelucht . Maar nog geen uur later begint het piekeren terug . Ik heb nu een liefje en het heeft echt wel een druk op mijn dagelijkse leven . Ik wil er dolgraag vanaf maar weet niet hoe 🙁
    ik vind het zo irritant

Warner Bros. TV Nederland

Beste Jill,

Wat een heftig verhaal!

Iedereen herkent in het huidige Google-tijdperk wel iets van een hypochonder in zichzelf. Het is een veelgehoorde verwensing voor aanstellers, maar wat als hypochondrie je leven beheerst? Welke impact heeft het, hoe ga je ermee om en (hoe) kom je er vanaf? Voor een pilot (dus niet direct voor uitzending) zijn we op zoek naar mensen met ziektevrees die antwoorden op deze vragen hebben. Hypochondrie is veel heftiger dan de meeste mensen denken en dat verhaal willen we graag vertellen. Wij zouden heel graag in contact komen met mensen die kunnen verwoorden wat het inhoudt om te moeten leven met altijd maar die angst om ziek te worden. We willen namelijk heel graag het taboe rondom hypochondrie doorbreken. Zou jij ons hierbij willen helpen? Dan zien we heel graag een mailtje tegemoet naar: [email protected].

Reageren
    Anoniem

ja,ik heb het ook,ik heb het al 35 jaar,ik ben wel 1000 keer bij de dokter geweest,maar de dokter zegt het zelde als bij jou,ik heb wel een traag werkende schiltklier al 37 jaar dat heeft heel veelinvloed daarop/

Reageren
Reageer op: ziektevrees?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.