- Emily16 augustus 2010 om 09:25
wel ik ben een meisje van 16 jaar
en heb ook al ongeveer 2 jaar last van ziektevrees
eerst was het niet erg .
Maar toen zat ik met klierkoorts
en die symptonen gaan maar niet weg
is al geleden van in december
sinds dien iedere klier die ik bij krijg denk ik direct dat ik kanker heb en dergelijke
zijn we al paar keer voor naar dokter geweest maar die haalt niets uit . Als ik er eventjes over praat met mijn moeder dan voel ik me eventjes wel opgelucht . Maar nog geen uur later begint het piekeren terug . Ik heb nu een liefje en het heeft echt wel een druk op mijn dagelijkse leven . Ik wil er dolgraag vanaf maar weet niet hoe 🙁
ik vind het zo irritantWarner Bros. TV Nederland19 januari 2016 om 10:38Beste Jill,
Wat een heftig verhaal!
Iedereen herkent in het huidige Google-tijdperk wel iets van een hypochonder in zichzelf. Het is een veelgehoorde verwensing voor aanstellers, maar wat als hypochondrie je leven beheerst? Welke impact heeft het, hoe ga je ermee om en (hoe) kom je er vanaf? Voor een pilot (dus niet direct voor uitzending) zijn we op zoek naar mensen met ziektevrees die antwoorden op deze vragen hebben. Hypochondrie is veel heftiger dan de meeste mensen denken en dat verhaal willen we graag vertellen. Wij zouden heel graag in contact komen met mensen die kunnen verwoorden wat het inhoudt om te moeten leven met altijd maar die angst om ziek te worden. We willen namelijk heel graag het taboe rondom hypochondrie doorbreken. Zou jij ons hierbij willen helpen? Dan zien we heel graag een mailtje tegemoet naar: [email protected].
ReagerenAnoniem9 april 2016 om 20:01ja,ik heb het ook,ik heb het al 35 jaar,ik ben wel 1000 keer bij de dokter geweest,maar de dokter zegt het zelde als bij jou,ik heb wel een traag werkende schiltklier al 37 jaar dat heeft heel veelinvloed daarop/
Reageren