ziektevrees?

hallo

ik ben een meid van 21 jaar en een alleenstaande moeder sinds kort
    ik kamp al 3 jaar met ziekte vrees en het beheerst mn dagelijkste leven
    het begon met een pijntje wat gewoon uit de hand loopt
    als ik een knobbel of me raar voel denk ik als ik een ziekte onder de leden heb
    ben een paar keer voor knobbels in de hals en borst bij de dokter geweest maar die zei als het niks was.
    ik denk dan hoe kan die man dat van de buiten kant zien?
    ik ben dan eventjes gerust gesteld.
    de laatste paar weken heb ik ook een raar gevoel in mn arm aan de rechter kant
    het is dan net als het kracht eruit gaat. ik weet niet hoe ik dat zo kan uitleggen
    maar ik ben nu bang voor MS. want daar begint het ook mee las ik
    ik ben dag in dag uit gewoon bang ik voel me elke dag raar angstig.
    ik ben bang als de dokter wat over het hoofd ziet want ik heb het al wel 3 jaar dan moet er toch wel wat zijn?
    en ben bang als ik mn dochter niet zie opgroeien als ik binnen kort te maken krijg met iets ernstigs.
    klinkt misschien allemaal raar maar hoop als iemand dit herkent

groetjes... sandra

Reageer

dit zal door een aantal mensen wel herkend worden, veel mensen hebben dat een beetje, sommige slaan door. Dan ben je een Hypochonder en dat is erg vervelend want het verpest je hele leven.
    Zoek hiervoor hulp! Wat mij goed geholpen heeft is Klassieke Homeophatie.
    Zoek dus een goede homeophaat en maak een afspraak, als je extra verzekerd bent krijg je het vergoed. Je kunt ook via de huisarts in therapie, maar ik zou de homeophaat eerst proberen.
    Wat je arm betreft, computer je veel? Vaak komt het daardoor. En je zegt dat je al 3 jaar klachten hebt, wat altijd helpt is te denken: als het iets ernstigs was dan was ik al dood geweest. dat is cru maar een goede manier om er mee om te gaan.
    Neemt niet weg dat je bij ernstige klachten rustig naar de dokter kan gaan, vindt hij heus niet raar.

Sterkte, Brenda

Reageer

Leven met angst kan je dagelijks leven nogal belemmeren. Ben je voor jezelf of voor iemand anders op zoek naar een oplossing en heb je niet genoeg aan de antwoorden die je kunt vinden in ons forum? Ook in dat geval helpen wij je graag verder.

Angstklachten? Test ze zelf!TEST JEZELF
    Partner content

hey

ik heb bij een homeopaat gelopen.
    die kon op een of andere manier zien wat ik mankeerde ging ze met zo'n apparte stok over me benen en die ging heen en weer
    ik kreeg homeopatische middelen en om de week moest ik weer komen en kreeg ik iedere keer andere medicijnen volgens haar ging het beter maar ik bleef me het zelfde voelen op een gegeven moment werden die homeopatische tabletten duurder en dus ben ik ermee gestopt want had er geen baard bij.
    en ik heb seroxat gehad een paar maand maar ook weinig baard bij en efexor ook weinig baard bij en nu heb ik mirtazapine en ook weinig baard bij.
    dus vorige week bij de dokter geweest en die zei als ik smorgens ook maar een halve erbij moet nemen maar ik wordt er zo moe van terwijl ik ook daar al een paar maand aan zit.
    en ivm mn arm ik computer niet veel
    dus ben best wel bang.

ik ben nu ook aan de valeriaan er bij dus kijken als dat me een beetje erbij kan helpen.

Reageer

weet je wat jij moet doen?
    genieten van je kind en een bezigheid zoeken, wees blij dat je niets ernstigs hebt en als je een hypochonder bent , dan moet je hulp zoeken.
    Sorry hoor, maar van dit soort berichten wordt ik een beetje boos, zelf HEB ik kanker en moet maar zien of ik dit overleef, maar doe er wel van alles aan om positief te blijven en mijn gezin niet tot last te zijn!
    Denk je nou echt dat elke bult of pijntje iets ernstigs Is?

Reageer

Sandra, ik wet niet bij wat voor een homeophaat je geweest bent , maar eentje die met een stok strijkt? Geen Klassiek homeophaat lijkt me, het kan even duren maar je moet inderdaad wel na een poos resultaat merken. Misschien moet je een andere zoeken , gewoon via de beroepsvereniging dan weet je meteen of je een goede hebt. De NVKH heeft de adressen voor je. Homeophatische korrels zitten altijd bij het consult inbegrepen.

Maria, ik snap je ergenis: jong, gezond en dan klagen, maar een Hypochonder kan er niet zoveel aandoen en een schop onder de kont helpt helaas niet.
    wens jou veel sterkte! Brenda

Reageer

en kan dat mens wel kwaad zijn op haar manier wat doet ze dan op dit forum!!!!
    als ze er zich kwaad over kan maken moet ze hier niet kijken. erg voor je als je kanker hebt dat gun ik me ergste vijand nog niet maar reageer ff normaal zeg!

Reageer

hey brenda.

ja zo'n vrouw die het met een soort stok deedt jah heel appart.
    en het consult werdt wel vergoed maar de medicijnen niet.
    ja ik kan altijd verder kijken na een ervaren homeopaat natuurlijk.
    en net wat je zegt een schop onder de kont helpt jammer genoeg niet!!
    maar ja probeer je zelf maar is aan verstand te peuteren als je niks mankeert terwijl je je elke dag raar voelt en angstig.

groetjes

Reageer

pardon?

Reageer
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Hoi Sandra.

Ik herken het... Ik heb het een periode heel erg gehad... Net zoals bij jou ging ik met klachten wel naar de huisarts, maar was ik maar even gerustgesteld.. Bang dat er iets over het hoofd gezien was...

Bij mij bleek er een andere oorzaak van mijn angst te zijn, ik was overbelast.

Het is zonde dat je elke dag in angst moet leven... en heel zwaar voor je.
    Als ik jou was zou ik nog een keer naar de huisarts gaan en vertellen dat je onbegrijpelijke angst hebt..

Ik weet hoe zwaar het is...

sterkte

Reageer

Hallo Sandra,
    Als ik jouw verhaal zo lees denk ik inderdaad dat je lijd aan hypochondrie. De kenmerken van hypochondrie zijn:
    Mensen met hypochondrie (ziektevrees) denken voortdurend een ernstige aandoening te hebben. Zij zijn continu alert op hun lichaam, voelen van alles en interpreteren relatief onschuldige symptomen (zoals hoofdpijn of een plekje op de huid) als een uiting van een ernstige ziekte. Hierdoor raken ze angstig, die niet of nauwelijks weggenomen kan worden, ook niet door artsen.

Waarschijnlijk kun je het beste naar de huisarts gaan en vertellen dat je steeds bang bent dat je wat hebt. Hij of zij kan je dan doorverwijzen naar een psycholoog die je dmv therapie leert om om te gaan met je -buitensporige- angsten.

Ik hoop dat het gaat lukken!

Reageer

Zo Maria?
    Vind je dat normaal om op een topic als deze zo belachelijk te reageren? als je niet tegen geklaag kunt, prima, maar lees dan dit soort onderwerpen niet.

Ik ben zelf een ernstige hypochonder en het beheerst behoorlijk mijn leven.
    Hoe het kan dat ik ziektevrees heb?
    ik ben mn vader 8 jaar geleden verloren aan longkanker. mn moeder heeft nu 3x kanker gehad, mn oma is overleden aan borstkanker, mn tante ligt nu op sterven (longkanker), mn zwager ligt op sterven: hersentumor....en ik heb ook zat mensen gekent die iets met het hart hebben gehad of in het hoofd (jonge mensen!), dus ik ben gewoon extra bang. vooral doordat ik nooit gezond geleefd heb: ik rook (nu nog de electrische sigaret), drink wel af en toe een drankje, eet niet altijd gezond (sinds ik kids heb wel een stuk gezonder trouwens), beweeg weinig door mn sociale angst + mn epilepsie (door mn epilepsie durf ik niet alleen weg). mijn psychiater en huisarts vinden het ook niet vreemd dat ik bij elk bultje, pijntje, vlekje etc. denk dat ik dodelijk ziek ben. En als je dan ook nog door buitenstaanders de grond in getrapt word en aansteller en/of aandachtvraagster word genoemd, tja, dan voel je je als hypochonder helemaal eenzaam en onbegrepen. Het is geen aandachtvragerij of aanstellerij namelijk. mijn huisarts zegt ook "meid, als jij gerustgesteld wilt worden, kom gerust langs. mij ben je niet tot last. t is al erg genoeg dat je dit hebt".
    mijn man vind het wel eens lastig. die zegt wel eens "jemig Jill, je weet nu toch wel een keer dat het gewoon hyperventilatie is? je gaat heus niet dood, je ziet er veelste goed uit! iemand met kleur heeft niks met zn hart. dan had je wel bleek gezien!" hier kan ik dan zo boos om worden!
    maar ja, er zijn ergere reacties (zoals die van Maria hier op het forum dus!)

ik heb door de hypochondrie ook Chronische hyperventilatie. Zijn er meerdere mensen hier die dit hebben?

ik zou graag in contact willen komen met "lotgenoten".

Liefs Jill (27 jr)

Reageer

Ja ik kan me ook de reactie niet helemaal goed voorstellen van Maria.
    Ik vind het echt verschrikkelijk voor haar dat ze kanker heeft en ik hoop echt dat ze hier "gezond" uit komt, maar dit forum had als onderwerp: "Angststoornissen" met zo'n naam op een medisch forum kan je er van uit gaan dat het mensen zijn die dus ziektevrees hebben en als je weet dat je je daar zo aan irriteert, dan kan je er voor kiezen om het niet te lezen of het wel te lezen en je eigen mening te hebben. Maar iedereen heeft recht op zijn/haar eigen angsten al dan niet terecht volgens een ander.

Ik zelf heb ook hypochondrie, en ik ben nu heel erg verkouden maar er heerst op het moment mexicaanse griep en ik ben dus heel erg bang dat ik dat krijg en aangezien er een 14 jarig meisje (redelijk) gezond is overleden aan dit virus ben ik bang.
    Ik heb nu een drukkende gevoel op mijn borst en buikspieren en een realistisch denkend iemand zou denken dat het wellicht overbelasting is van het vele hoesten maar ik als hypochonder denk dat ik een longontsteking heb en in het ziekenhuis beland of dat het nog erger is.
    Maar mijn huisarts-assistent zegt dat ik aan de bel moet trekken als ik koorts heb en als ik me erg benauwd voel en dat is nu niet zo.

Kent iemand dit?

Reageer

via google ben ik weer op deze site gekomen.
    ik ben er nog steeds niet af
    heb paar jaar aan de medicijnen gezeten cymbalta 30 mg. en daar ben ik nu mee aan het afbouwen.
    terwijl mn angsten er nog wel zijn.
    het is niet veel beter geworden dus denk ik bij mezelf waarom zou ik dan nog aan de medicijnen zitten?
    dus ik ben met angst aan het afbouwen
    om de 2 dagen geen tablet.
    de volgende dag voel ik me dan zo raar!!
    bij elke beweging wat ik doe heb ik een schrikkerig gevoel in mn hoofd en lichaam.
    onbeschrijvelijk om het uit te leggen.
    ik ga vanmiddag even na een homeopatische winkel en kijken als ze iets er tegen hebben wat me ondersteund in het afbouwen.
    alle dagen heb ik nog angst voor ernstige ziekte. en noem maar op.
    dus ik zie wel wat het doet als ik op den duur helemaal afgebouwt ben.

en anoniem als je longontsteking hebt dan heb je het erg benauwd en hele erge pijn.
    mn dochter heeft ook de mexicaanse griep gehad volgens de huisarts. k vond het ook erg eng s nachts paar keer bij haar gekeken en overdag bij haar zitten. en zelf ook angstig zijn om het te krijgen gelukkig is het allemaal goed verlopen
    maar tsja die angst blijft

Reageer

Hoi Saskia,

Allereerst veel sterkte gewenst met het omgaan met de situatie. Het is altijd moeilijk omdat mensen aan de buitenkant niet kunnen zien wat er in je hoofd omgaat en dan je al snel als aansteller zien of roepen dat je toch echt niets mankeert hoor.
    Ik spreek uit eigen ervaring, want ik heb er ook last van. Na mijn echtscheiding die echt niet leuk verliep knalde mijn lichaam onderuit. Ik was in 18 jaar niet naar de dokter geweest maar toen liep ik de deur plat. Het begon met een longontsteking, maar ik bleef me slecht voelen. Uiteindelijk bleek ik paniekaanvallen te hebben, waarvoor ik allerlei dingen geprobeerd heb, oa homeopathie, massages, Mensendieck, bach therapie.. maar niets hielp echt. Uiteindelijk kreeg ik seroxat, en dat heeft geholpen samen met cognitieve therapie. Uiteindelijk kon ik stoppen met seroxat en inderdaad de ontwenning kan spectaculaire gevolgen hebben. Maar je moet gewoon in je hoofd houden dat het je lichaam is dat aan het wennen is aan zonder. Dus het gaat echt vanzelf over.
    Het enige waar ik dus nog last van heb, is dus bij vlagen hypochondriale neigingen. Wat mij veel steun geeft is dat ik geloof. En natuurlijk zal dat niet voorkomen dat ik soms wel echt ziek zal zijn (God is tenslotte geen sinterklaas die het allemaal op verzoek van mij doet) maar het geeft geestelijke kracht om mezelf te verzetten tegen 'gedachtes dat ik ziek ben'. Het moeilijke is gewoon nog steeds dat je je snel focussed op elk pijntje, en je dan afvraagt of je het maar verbeeld dat je ziek bent (die hypochondrie) of dat je het echt bent en dan niet naar de dokter gaat omdat je bang bent dat je je aanstelt. En als je je een dag wel goed voelt, dan ben je bang om je goed te voelen.
    Mijn tips zijn dus: probeer je af te leiden van je focus op je lichaam zodat je je ontspant en je spieren niet zo naar aanvoelen. Het is moeilijk, ik weet het, maar door steeds erin te oefenen krijg je steeds meer kracht om door te gaan.
    Succes

Reageer
Reageer op: ziektevrees?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief