- Zenuwpeesje8 augustus 2015 om 06:08
Hallo allemaal, ik weet het allemaal niet meer zo goed en hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik ben een dame van 23 en ben een half jaar terug geoppereerd geweest aan mijn hart (stoornisje wegwerken, was kleine ingreep)
Sinsdien ben ik zeer bang geworden dat mijn hart het inneens stopt en dat ik zou doodgaan ook ben ik echt bang om een erge ziekte te krijgen. Mijn klachten sinsdien:
-elke ochtend als ik wakke word ben ik misselijk
– last van slappe stoelgang (was vroeger altijd geconstipeerd)
– altijd bewust van mijn hartslag
– als ik in bed lig voel ik mijn hartslag overal echt super goed bonken
– vaak hoofdpijn en duizelig
– soms licht in het hoofd(maar dat begint minder vaak voor te komen)
– heel veel last van trillingen van spiertjes zo’n 20x per dag trilt het ergens onder mijn huid niet lang hoogstens 2min. De ene keer in het been de andere keer in arm of zelf mijn borst… .
Ikzelf hoop natuurlijk dat het angst doordat ik constant bang ben om dood te gaan… .Misscien zijn er mensen met meer kennis die weten of het angst is of iets anders? En wat ik er eventueel aan kan doen.
Alvast bedankt.3 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 augustus 2015 om 08:47Mensen die problemen met het hart hebben of hebben gehad hebben die angsten wel vaker. Het zijn, ook al zijn het kleine ingrepen, toch ingrijpende gebeurtenissen. Je wilt namelijk niet dat er iets mis is met je rikketik…
De klachten die je beschrijft doen mij heel erg denken aan hyperventilatie. Op zich ook helemaal niet vreemd als je angst hebt.
Ik zou dit eens bespreken met de cardioloog of de huisarts. Een psycholoog kan hierbij wel helpen.Doe eens de test op:
Reageren
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietestAnoniem8 augustus 2015 om 11:10Dankje voor de uitleg. Maar bij hyperventilatie stelde ik altijd mensen voor die snel ademhalen in een zakje ?
ReagerenJohn (moderator)
8 augustus 2015 om 15:17Dat is het beeld wat meer mensen hebben. Maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn hoor. Soms merk je er helemaal niets van totdat de klachten optreden. En zelfs dan wordt het vaak niet als zodanig herkend.
Reageren