Zoeken Vraag het forum

Familie en vrienden

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Zusje Creatief

Heey,

ik weet sinds een aantal jaar dat ik waarschijnlijk ADD heb. dit is niet officieel vastgesteld en daarom kan ik op school ook niet veel extra hulp krijgen. wel heb ik psycho educatie. waar ik heel erg mee struggel is dat mijn familie en vrienden niet lijken te snappen dat ik anders ben dan zij. ik wil mezelf niet bijzonder noemen want iedereen is uniek maar zeker bij mijn familie merk ik gewoon echt dat ze niet snappen hoe mijn hoofd werkt.

dat vind ik erg moeilijk omdat ik zelf nu net bezig ben met mezelf leren kennen en ik zelf ook niet weet hoe mijn brein werkt.

een ding is dat ik best wel gevoelig ben en snel paniekerig ben als het me allemaal even te veel word. (misschien wel herkenbaar) daar reageren mensen dan onbegrijpend op. zoals, net was je nog vrolijk en nu al niet meer. of als ik in paniek ben omdat het me niet lukt om mijn schoolwerk op tijd af te krijgen terwijl ik wel even op mn telefoon heb zitten scrollen. (omdat ik onrustig was en de drempel te groot was om te beginnen!) dan word het snel gezien als, ”je eigen probleem”…

hebben jullie dit ook? dat je omgeving het soort van niet helemaal kan accepteren dat je soms even wat anders functioneerd..

1 reactie
    Reageren
    Peter (huisarts)

Voor lotgenoten kontakten: er bestaan AD(H)D online en fysieke café bijeenkomsten.
    Zie ook:
    https://www.impulsenwoortblind.nl/adhd/adhd-caf%C3%A9

Reageren
Reageer op: Familie en vrienden
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.