Opstart methylfenidaat

Goedenmiddag, ik heb een vraag. Ben sinds gisteren gestart met methylfenidaat langwerkend 18 mg. Ik heb vannacht nauwelijks geslapen en ben erg nerveus/ angstig.. Nu heeft mijn huisarts aangegeven dat je moet wennen aan dit medicijn en dat dit na een paar dagen beter moet worden en er meer rust moet komen. Heeft iemand ervaring met de opstartproblemen?

Reageren

Wat de huisarts zegt, klopt. En dat zal ook in de bijsluiter terg te vinden zijn

Reageren

Hier ook net begonnen aan methylfenidaat, de eerste week, de langdurige versie van 27mg.
    Ik ben me bekend van de bijwerkingen, de hartkloppingen zijn niet fijn maar de pijn op mijn linkerborst maakt me heel angstig, het kan natuurlijk ook mijn linker rib zijn? Is er een manier dit voor mezelf te kunnen testen vraag ik mij af? En kan het echt geen kwaad? Een hart dat pijn doet(altijd maar even maar toch) lijkt me toch best riskant?

Reageren

Als het een rib of een spier is, kun je dat checen door op te drukken. Wat je hart betreft: Hier zul je dan toch contact voor op moeten nemen met een dokter

Reageren

Dankjewel voor het snelle antwoord, het kan ook door mijn gevoeligheid voor angst komen dus lastig te zeggen. De huisarts beweerde dat het een normale bijwerking is? Is het verstandig nog een weekje aan te kijken of is het beter gelijk aan de bel te trekken?

Reageren

Je hebt het met de huisarts dus ook al besproken...
    Ik kan daar zo geen antwoord op geven. Je moet zelf bepalen of je een dokter gaat bellen of nog even wilt afwachten

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Opstart methylfenidaat

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe