Zoeken Vraag het forum

‘S nachts pijn en niet serieus genomen worden

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik ben een meisje van 16 jaar.
    En vannacht werd ik wakker, normaal word ik ’s nachts nooit wakker, en ik had zo’n pijn. Ik lag op mijn zij en elke keer als ik me iets bewoog ging er een hele nare pijn door mijn nek/schouders/armen. Een pijn waar je ook naar van word.
    En daarna heb ik nog een paar uur geslapen. Toen ik wakker werd voelde ik me zo slecht. Mijn hoofd deed pijn, ik was doodmoe en mijn hele lichaam voelde heel erg lam, energieloos.

Is er iemand die dit herkend?
    Kan het zijn dat ik verkeerd heb gelegen of is het iets anders?

Nog iets anders, eigenlijk niemand neemt mijn pijn echt serieus.
    Ik heb last van mijn polsen, ben ook naar het ziekenhuis geweest (Moet beter op houding letten en zorgen dat ik mijn polsen op veel afwisselende manier belast, niet dat het helpt, maar oke) Maar niemand, waaronder mijn ouders, boeit het iets volgens mij. Dan zeg ik tegen ze dat het weer best wel veel pijn doe (en het is niet dat ik vaak zeg, amper eigenlijk). Maar het is gewoon alsof ze denken dat ik me aanstel, onder andere denk ik omdat er uit het EMG onderzoek niks uit was gekomen, en de arts nam me ook niet echt serieus. Zijn er mensen die dit herkennen en hoe gaan jullie daarmee om?

Ik wil verdomme serieus genomen worden! Misschien is het inderdaad niks, maar straks is het wél wat. En krijg ik niet de juiste behandeling enz. omdat ik niet serieus genomen word.

3 reacties
    Reageren
    Anoniem

Wat is het voor soort pijn, brandend, stekend, bonzend, tintelend, dof kloppend of anders? komt het vanuit je spieren of vanuit je botten? Heb je het continue of met tussenpozen?

Wat betreft je polsen, is het dezelfde pijn als die je vannacht voelde? Wordt de pijn erger als je je polsen beweegt, doen allebei je polsen tegelijk pijn?
    heb je er meer last van als je zit te typen bijvoorbeeld? Kortom, vertel ons wat meer.

Reageren
    Anoniem

Die pijn vannacht is lastig te omschrijven. Het is een beknellend gevoel, waar je heel naar van word. Dat bij elke beweging in 1 keer weer terug kwam. En het kwam volgens mij uit mijn spieren of mijn zenuwen dat weet ik niet. Niet mijn botten iniedrgeval.

Die pijn in mijn polsen is anders. Het is ren eigenlijk voortdurend aanwezige pijn dat af en toe even weg is. Als ik mijn polsen echt belast word het erger. Er is een emg onderzoek gedaan om te kijken of ik een carpaal tunnel syndroom heb, dit was niet het geval.
    Het zit gewoon echt in mijn pols en soms trekt het verder in mijn hand.
    En ik heb er ook echt al maanden last van en het is ook in de loop van de tijd alleen maar erger geworden.

Reageren
    Anoniem

Misschien is het een peesontsteking. Heb je pijn vooral aan de duimzijde van de pols met name bij het buigen en strekken van de duim en kantelen van de pols? Probeer de proef van Finkelstein eens: buig je duim in de handpalm, maak dan een vuist en kantel je pols in de richting van je pink. Wanneer bij deze beweging maximale pijn optreedt aan de duimzijde van de pols is de proef positief en de kans dat er sprake is van een peesontsteking (Quervain). Probeer eens een ibuprofen (verkrijgbaar bij de supermarkt), dat is een ontstekingsremmer die goed helpt. Als je dit herkent, dan is het belangrijk om je polsen rust te geven bijv. met een spalk of brace (kun je denk ik bij de apotheek kopen).

Je pijnaanval van vannacht kan ik niet verklaren, wellicht heb je inderdaad ‘verkeerd gelegen’. Hou dit in de gaten, als het eenmalig was dan is het niets ernstigs.

Reageren
Reageer op: ‘S nachts pijn en niet serieus genomen worden
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.