- Anoniem27 januari 2015 om 16:24
Nou ik weet niet precies wat dit inhoud, maar dacht dat het niet echt heel bijzonder zou zijn????
Ik moet zeggen dat ik wel vaker last heb van die gewrichten wat je zegt. Vooral mijn polsen. En mijn enkels sla ik vrij snel om. Had niet gedacht dat dat er iets mee te maken zou kunnen hebben?
Koorts niet, een tijd terug heb ik wel van die griepsymptomen gehad maar die zetten toen niet door, nu niet echt last meer van. Wel snel hoofdpijn en vermoeid.
Een maand of 2 geleden heb ik zowel keelontsteking (waarbij de klieren ook behoorlijk opgezet waren) als blaasontsteking gehad (maand of 3 geleden).
Wat kan het zijn dan….? Ben nu wel benieuwd..
John (moderator)
27 januari 2015 om 17:32Erythema Nodosum zou dan in principe goed kunnen. Het kan namelijk door een bacteriële infectie veroorzaakt worden. Streptokokken of Stafylokokken. Waarschijnlijk heeft de huisarts die link ook wel gelegd.
Bekende oorzaken voor Erythema nodosum zijn o.a.
doorgemaakte streptocceninfectie (keelontsteking), sarcoïdose, overige bacteriële infecties (streptococcen, pneumococcen, gonokokken, Salmonella, Yersinia, Campylobacter, E. coli),
schimmelinfecties (Coccidiomycosis, Blastomycosis, Histoplasmosis, dermatophyten), virus- en Chlamydia-infectiesMaar even het bloedonderzoek afwachten.
ReagerenAnoniem29 januari 2015 om 13:27Een uitslag moet nog komen maar dat kon 5 dagen duren. Mijn hb waarde was 7,5, crp was gezakt naar 46 en bezinking was 23.
Had eigenlijk gehoopt dat er iets echt duidelijk naar voren kwam.
ReagerenJohn (moderator)
29 januari 2015 om 17:17CRP en bezinking geven in ieder geval al aan dat er een infectie is. Je HB is goed.
ReagerenAnoniem2 februari 2015 om 06:28Ik werd afgelopen vrijdag door de dokter zelf gebeld dat ik 10 dagen na mijn vorige bloedafname nog eens bloed moet laten prikken, omdat de resultaten complisief zijn of zoiets. Geen idee wat dat betekent maar neem aan dat ie de resultaten wil vergelijken.
Ik krijg nog steeds meer bulten en de zwelling in mijn liezen zijn nu aan beide kanten weer groter aan het worden.
Maar moet dus volgende week maandag opnieuw bloed prikken
ReagerenJohn (moderator)
2 februari 2015 om 10:54Waar heb je u overal bulten en hoe groot zijn de bulten in je liezen nu?
ReagerenAnoniem2 februari 2015 om 18:54Mijn benen en enkels en mijn armen nog steeds, maar het zijn er gewoon wat meer in aantal. Zijn 4 bulten bij gekomen. De zwelling in mijn linker lies zit nu op zo’n 3 centimeter, rechts 4 misschien zelfs 5, onder die zwelling zit er nog een, maar die is nog maar klein.
Die op mijn arm doet het meeste pijn, de huid van mijn hele onderarm voelt branderig aan. Die op mijn enkel is ook vervelend omdat ik daardoor pijn krijg aan mijn hele voet.
Voel me verder wel beter (minder snel moe), maar ja die bulten zijn pijnlijk vooral met lopen etc.
ReagerenJohn (moderator)
2 februari 2015 om 20:29Ik vind dat je huisarts erg veel tijd neemt…..
Reageren
Ik zou niet tot maandag wachten…je klachten worden namelijk erger.Anoniem9 februari 2015 om 10:39Ben vandaag weer wezen bloedprikken. Woensdag of donderdag is de uitslag er
de bult in mijn linkerlies is nog altijd groter aan het worden. Rechts wordt juist blauwer/is aan het verkleuren en deze brandt en steekt nog enorm
ReagerenAnoniem9 februari 2015 om 12:04