Zoeken Vraag het forum

Pijnlijke zwellingen liezen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Nou ik weet niet precies wat dit inhoud, maar dacht dat het niet echt heel bijzonder zou zijn????

Ik moet zeggen dat ik wel vaker last heb van die gewrichten wat je zegt. Vooral mijn polsen. En mijn enkels sla ik vrij snel om. Had niet gedacht dat dat er iets mee te maken zou kunnen hebben?

Koorts niet, een tijd terug heb ik wel van die griepsymptomen gehad maar die zetten toen niet door, nu niet echt last meer van. Wel snel hoofdpijn en vermoeid.

Een maand of 2 geleden heb ik zowel keelontsteking (waarbij de klieren ook behoorlijk opgezet waren) als blaasontsteking gehad (maand of 3 geleden).

Wat kan het zijn dan….? Ben nu wel benieuwd..

John (moderator)

Erythema Nodosum zou dan in principe goed kunnen. Het kan namelijk door een bacteriële infectie veroorzaakt worden. Streptokokken of Stafylokokken. Waarschijnlijk heeft de huisarts die link ook wel gelegd.

Bekende oorzaken voor Erythema nodosum zijn o.a.
    doorgemaakte streptocceninfectie (keelontsteking), sarcoïdose, overige bacteriële infecties (streptococcen, pneumococcen, gonokokken, Salmonella, Yersinia, Campylobacter, E. coli),
    schimmelinfecties (Coccidiomycosis, Blastomycosis, Histoplasmosis, dermatophyten), virus- en Chlamydia-infecties

Maar even het bloedonderzoek afwachten.

Reageren
    Anoniem

Een uitslag moet nog komen maar dat kon 5 dagen duren. Mijn hb waarde was 7,5, crp was gezakt naar 46 en bezinking was 23.

Had eigenlijk gehoopt dat er iets echt duidelijk naar voren kwam.

Reageren
    John (moderator)

CRP en bezinking geven in ieder geval al aan dat er een infectie is. Je HB is goed.

Reageren
    Anoniem

Ik werd afgelopen vrijdag door de dokter zelf gebeld dat ik 10 dagen na mijn vorige bloedafname nog eens bloed moet laten prikken, omdat de resultaten complisief zijn of zoiets. Geen idee wat dat betekent maar neem aan dat ie de resultaten wil vergelijken.

Ik krijg nog steeds meer bulten en de zwelling in mijn liezen zijn nu aan beide kanten weer groter aan het worden.

Maar moet dus volgende week maandag opnieuw bloed prikken

Reageren
    John (moderator)

Waar heb je u overal bulten en hoe groot zijn de bulten in je liezen nu?

Reageren
    Anoniem

Mijn benen en enkels en mijn armen nog steeds, maar het zijn er gewoon wat meer in aantal. Zijn 4 bulten bij gekomen. De zwelling in mijn linker lies zit nu op zo’n 3 centimeter, rechts 4 misschien zelfs 5, onder die zwelling zit er nog een, maar die is nog maar klein.

Die op mijn arm doet het meeste pijn, de huid van mijn hele onderarm voelt branderig aan. Die op mijn enkel is ook vervelend omdat ik daardoor pijn krijg aan mijn hele voet.

Voel me verder wel beter (minder snel moe), maar ja die bulten zijn pijnlijk vooral met lopen etc.

Reageren
    John (moderator)

Ik vind dat je huisarts erg veel tijd neemt…..
    Ik zou niet tot maandag wachten…je klachten worden namelijk erger.

Reageren
    Anoniem

Ben vandaag weer wezen bloedprikken. Woensdag of donderdag is de uitslag er

de bult in mijn linkerlies is nog altijd groter aan het worden. Rechts wordt juist blauwer/is aan het verkleuren en deze brandt en steekt nog enorm

Reageren
    Anoniem

Ben benieuwd wat er uit de bloeduitslag gaat komen.

Tandor

Reageren
Reageer op: Pijnlijke zwellingen liezen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.