Zoeken Vraag het forum

Pijnlijke grote teen bij aanraking

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik heb sinds gister last van een pijnlijke grote teen als ik hem aanraak.

Ik krijg een soort stekende pijn als ik de onderkant van mijn grote teen licht aanraak.
    Als ik vervolgens verder blijf drukken, of erop ga lopen dan wordt de pijn lichter en gaat vervolgens bijna helemaal weg.
    Neem ik pauze, of belast ik de plek niet, dan zal die stekende pijn bij eerste aanraking weer terugkomen en begint het weer bij voor af aan.

De plek onder de teen is gevoelig, maar heeft wel een klein beetje druk nodig. Het zeer licht langswrijven van bijvoorbeeld een handdoek doet geen pijn.

Verder zie ik aan de buitenkant helemaal niets.

Zou iemand mij kunnen adviseren wat ermee te doen? Rust of blijven bewegen?

Bedankt!

4 reacties
    Reageren
    Anoniem

Is de teennagel niet ingegroeid? Toen mijn teennagel was ingegroeid deed lichte aanraking ook pijn, maar met meer druk had ik er weer minder last van.

Reageren
    Anoniem

Hmm… ik heb wel is een ingegroeide teennagel aan mijn andere voet gehad, maar nog niet bij deze. Ook had ik toen last van ontstekingen, maar hierbij is niks te zien.

Had jij die pijn ook onder je teen? Is het niet raar dat de pijn onder de teen zit (het lijkt net onder de huid te zitten) als de nagel is ingegroeid?

Bedankt voor de reactie! Hoor graag meer.

Reageren
    Anoniem

Het is iedere dag iets minder geworden, nu heb ik er bijna geen last meer van.
    Lijkt er dus op dat het vanzelf geneest, vind het nog steeds een raar verschijnsel …

Bedankt voor de reacties!

Reageren
    dickinorde

: Ik heb het al jaren. Weet niet wat ik er aan moet doen. Al een lichte aanraking geeft stekende pijn.

Vooral het topje van mijn grote teen, links erger dan rechts

Reageren
Reageer op: Pijnlijke grote teen bij aanraking
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.