Zoeken Vraag het forum

Pijnlijke bult op grote teen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • RSchorpioen

Hallo allemaal,

Ik heb sinds 2 dagen een redelijke bult op de grote teen van mn linkervoet zitten, op die teen zit al sinds een paar jaar niet echt een fatsoenlijke nagel meer, maar ik ben onlangs bij een pedicure geweest dus dit zou in principe weer goed moeten komen, alleen zit er nu dus plotseling een bult van ongeveer 1cm omvang. De bult is ‘vast’ van vorm maar ik kan hem wel in z’n geheel enigszins op m’n teen bewegen. Ik kan niet zeggen of er vocht in zit of niet, maar het lijkt zoals ik het zie niet op een’standaard’ blaar o.i.d. Ook doet het op sommige momenten heel veel pijn, intense steken door m’n hele teen een paar seconden lang en daarna stopt de pijn weer. Het is verder ook continu gevoelig. Ook zitten er een soort ‘huidverschuivingen’ op, ik weet niet hoe ik dit moet uitleggen, maar gewoon een soort eelt, kleine witte stukjes huid rondom en de bult.

Wat is dit/what do I do?

Bedankt 😉

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik kan me er eerlijk gezegd niet zo veel bij voorstellen. Is het mogelijk om een foto te plaatsen?

Reageren
    RSchorpioen

Zou wel kunnen, maar ik weet niet of het goed zichtbaar is gezien de bult ook niet echt een aparte kleur o.i.d. heeft of erg ‘uitsteekt’ van m’n teen.
    ‘T lijkt meer op een soort buil maar dan naarder… De pijnlijke steken onstaan ook uit het niets de hele tijd, heel naar! 🙁

Ik zou morgen even kijken naar het maken van een foto.

Reageren
    RSchorpioen

Ok, ik heb even wat webcam foto’s gemaakt, maar dit is wel slechte kwaliteit. [img size=677]http://www.dokter.nl/media/kunena/attachments/legacy/images/teenbult.jpg[/img]

Reageren
    RSchorpioen

Een foto ter vergelijking van m’n rechter en linker teen. [img size=186]http://www.dokter.nl/media/kunena/attachments/legacy/images/vergelijk.jpg[/img]

Reageren
    Anoniem

Het ziet er uit of je linker grote teen geen nagel meer heeft, maar een ontsteking is. Terug naar de pedicure lijkt me meest voor de hand liggend.

Succes

Reageren
    John (moderator)

Beste R schorpioen

Wat is er eigenlijk met de nagel van je dikke teen gebeurt? Hij ziet er nogal vreemd uit. De hoeken van je teennagel met name. Kalknagelbehandeling misschien? Het lijkt mij dat er sprake is van en infectie. En niet zo´n beetje.
    Hiermee moet je dus echt naar je huisarts en niet terug naar de pedicure.

Reageren
    Danielle

Als het ontstoken is, vraag je huisarts dan om Fucidine crème. Succes.

Daantje

Reageren
    Anoniem

Nou ik een soort puist!

Reageren
Reageer op: Pijnlijke bult op grote teen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.