- RSchorpioen22 april 2013 om 23:56
Hallo allemaal,
Ik heb sinds 2 dagen een redelijke bult op de grote teen van mn linkervoet zitten, op die teen zit al sinds een paar jaar niet echt een fatsoenlijke nagel meer, maar ik ben onlangs bij een pedicure geweest dus dit zou in principe weer goed moeten komen, alleen zit er nu dus plotseling een bult van ongeveer 1cm omvang. De bult is ‘vast’ van vorm maar ik kan hem wel in z’n geheel enigszins op m’n teen bewegen. Ik kan niet zeggen of er vocht in zit of niet, maar het lijkt zoals ik het zie niet op een’standaard’ blaar o.i.d. Ook doet het op sommige momenten heel veel pijn, intense steken door m’n hele teen een paar seconden lang en daarna stopt de pijn weer. Het is verder ook continu gevoelig. Ook zitten er een soort ‘huidverschuivingen’ op, ik weet niet hoe ik dit moet uitleggen, maar gewoon een soort eelt, kleine witte stukjes huid rondom en de bult.
Wat is dit/what do I do?
Bedankt 😉
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 april 2013 om 00:00Ik kan me er eerlijk gezegd niet zo veel bij voorstellen. Is het mogelijk om een foto te plaatsen?
ReagerenRSchorpioen23 april 2013 om 00:02Zou wel kunnen, maar ik weet niet of het goed zichtbaar is gezien de bult ook niet echt een aparte kleur o.i.d. heeft of erg ‘uitsteekt’ van m’n teen.
‘T lijkt meer op een soort buil maar dan naarder… De pijnlijke steken onstaan ook uit het niets de hele tijd, heel naar! 🙁Ik zou morgen even kijken naar het maken van een foto.
ReagerenRSchorpioen23 april 2013 om 00:17Ok, ik heb even wat webcam foto’s gemaakt, maar dit is wel slechte kwaliteit. [img size=677]http://www.dokter.nl/media/kunena/attachments/legacy/images/teenbult.jpg[/img]
ReagerenRSchorpioen23 april 2013 om 00:26Een foto ter vergelijking van m’n rechter en linker teen. [img size=186]http://www.dokter.nl/media/kunena/attachments/legacy/images/vergelijk.jpg[/img]
ReagerenAnoniem23 april 2013 om 15:07Het ziet er uit of je linker grote teen geen nagel meer heeft, maar een ontsteking is. Terug naar de pedicure lijkt me meest voor de hand liggend.
Succes
ReagerenJohn (moderator)
23 april 2013 om 17:20Beste R schorpioen
Wat is er eigenlijk met de nagel van je dikke teen gebeurt? Hij ziet er nogal vreemd uit. De hoeken van je teennagel met name. Kalknagelbehandeling misschien? Het lijkt mij dat er sprake is van en infectie. En niet zo´n beetje.
Reageren
Hiermee moet je dus echt naar je huisarts en niet terug naar de pedicure.Danielle23 april 2013 om 17:33Anoniem22 juli 2016 om 12:58Nou ik een soort puist!
Reageren