Zoeken Vraag het forum

hoge rugpijn na ongeval

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb vorige week een ongeluk gehad waarbij ik achteraop een andere auto ben gereden. De dag erna kreeg ik last van mijn rug. De pijn zit voornamelijk tussen de schouderbladen en geeft soms steken naar de voorkant. Kon in het begin moeilijk bewegen en heb het een paar dagen rustig aan gedaan. Ik heb zaterdag getennist en dit ging goed alleen had ik zondag weer erge last van mijn rug. Die trok maandag weer een heel eind weg en ben gisteren weer gaan tennissen. Tijdens het sporten heb ik nergens last van alleen de dag erna heb ik weer onderhand net zoveel pijn als dag na het ongeluk.

Moet ik sporten voor een tijdje laten en zo ja voor hoe lang?

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik zou inderdaad even een aantal(3) weken niet sporten. Als de klachten blijven aanhouden ga dan even naar de fysiotherapeut. Is er geen röntgenfoto gemaakt van je nek?

Reageren
    Anoniem

nee is geen rontgenfoto gemaakt. Na het ongeluk had ik nergens last van.
    Pijn is pas dag erna gekomen. Ben er ook niet meer mee naar de dok geweest denk gaat wel over.

Reageren
    John (moderator)

Dat is wel vaker zo. Door de adrenaline die vrij komt voel je in eerste instantie geen pijn. Ik zou je toch adviseren om even naar de huisarts te gaan en een verwijzing te vragen voor een röntgenfoto. Het zou kunnen dat je een whiplash hebt.

Reageren
    Anoniem

toch maar dokter gebeld. ik ben ondertussen ook misselijk en duizelig. kan helaas pas woensdag ochtend terecht 🙁

Reageren
    Anoniem

volgens dokter niks ernstigs. Kan alleen weken duren voordat het over is.
    Naproxen gekregen voor de pijn. 1 dag weer gewerkt en heb het idee dat alles weer vast zit 🙁 iemand een idee wat er verlichting kan geven?

Reageren
    John (moderator)

Je zou naar een fysiotherapeut kunnen gaan.

Reageren
    Anoniem

hoi,

ik heb vorig jaar ook een ongeluk gehad en bij mij is iemand achterop gebotst.
    op dat moment had ik niks maar sávonds begon bij mij hoofpijn en twee dagen later kon ik niks meer met mijn nek en rug.
    conclusie ik heb een wiplash.
    nu ben ik nog steeds met de pijn aan het rondlopen en heb ik al een hele molen gehad.
    ik zou toch eens naar de dokter gaan en toch het verhaal uitleggen een wiplash kan ongeveer 3 maanden duren voordat de klachten weggaan zo niet dan praten zo over chronisch. en foto’s maken heb ik ook gehad maar ze kunnen niks zien alleen als wervels verschoven zijn.

succes en ik hoop dat je er geen last van blijft houden.

gr moniek

Reageren
Reageer op: hoge rugpijn na ongeval
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.