Zoeken Vraag het forum

Onderrug pijn na val

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

ik ben anderhalve week geleden van een paard afgevallen op mijn rug. Ik ben toen rustig blijven liggen en na een tijd opgestaan en toen ben ik weer op het paard gestapt. Gewoon lopen ging wel maar met draf ging ik bijna door de grond van de pijn.

bij thuiskomst merkte ik dat m’n rug pijn deed als ik iets wilde optillen. De dagen die daarop volgde kreeg ik pijn als ik ging verliggen met slapen, hoesten en bij opstapjes/springen.

Ik dacht eerst aan spierpijn of een kneuzing maar ik word nu toch wel bang dat er misschien meer aan de hand is. De pijn zit vooral linksonder en loopt van onder tot aan het midden van mijn rug.

Het is niet continue en als je erop drukt doet het ook geen pijn. Ik heb afgelopen vrijdag paardrijden overgeslaan omdat ik wist dat ik toch niks kon. Nu twijfel ik of het verstandig is om aankomende vrijdag weer te gaan paardrijden.

Ik ben niet iemand die snel naar een dokter stapt dus ik hoop dat iemand me kan geruststellen met een antwoord.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het verstandig is om het paardrijden toch nog maar even over te slaan en eerst even naar je huisarts te gaan en een verwijzing te vragen voor een röntgenfoto van je onderrug.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor uw reactie. Kan de dokter erachter komen of het gekneusd is of iets anders? Ik maak sowieso een afspraak deze week met de huisarts voor ik weer ga paardrijden. Weet u ook waar ik de kosten van een rontgenfoto kan vinden?

Reageren
    John (moderator)

De dokter kan daar achter komen door middel van een röntgenfoto.
    Een röntgenfoto zit normaliter in het basispakket van zorgverzekeraar.

Reageren
    Libelle

Mijn man (70) is gevallen over een boomwortel en heeft al een week last van zijn onderrug, vooral als hij ligt, slaapt daarom in een stoel

Reageren
    John (moderator)

zou het dan tijd worden om met de klachten naar de dokter te gaan?

Reageren
Reageer op: Onderrug pijn na val
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.