- Anoniem3 februari 2014 om 10:48
Hallo, ik ben stefan 33 jaar. Ik weet niet zo goed waar te beginnen.
ik heb al vele jaren rug heup bekken knie enkel en schouder pijn. Maar ik heb nog veel meer.
mijn verhaal.. het is lang..
Ik ben inmiddels 4 maand gestopt met best hevig blowen. Dit deed ik vanaf mijn 16e dagelijks… ook dronk ik in het weekend behoorlijk. Op mijn 27ste heb ik teveel mee gemaakt en tot een tweeweken terug dronk ik 4 halve liters op een dag… door de jaren heen ben ik depressief.. begin pubertijd heb ik mezelf weken alleen vermaakt op mijn slaapkamer. Alleen met de voetbal. Ik had wel veel vrienden.. ook me eerste keer suicide gedachten heb ik vanaf me 13e
Ik was scheel en werd gepest. Later vooral moe van het leven..hier dacht ik ook weken aan.. mijn depressies zijn er nog. Lange periodes. Me langste nu is een paar maand.. en weken denke aan een eind. Dan die ene dag. Had veel gedronken en had ruzie gehad waarbij ik onderuit werd geschoffeld.. ben snachts twee uren buiten geweest..en bijna in het water gesprongen van een brug. Maar ik zag me kinderen hun ogen. En kon het niet. Dus ik zei ik ga hulp zoeken.. me geestelijke klachten zijn : bang om alleen gelaten te worden. Paraoide wanneer mijn vrouw opstap gaat. Denk constant dat ze.vreemd gaat. Ik heb constant drang naar sex met haar. Depressief dus.. zo’n twintig maal tot vaker stemmingswisselingen..ben veel boos. En heb plots ineens last van irritatie level omhoogspat en erg boos word…vb me kinderen spelen met een autotje..dat geluid kan iknormaal wel hebben maar nu niet. Mijn organisatie in me hoofd is een wir war. Soms supersnelle gedachtes en concentratieproblemen. Tevenz kan ik niet met geld omgaan. Stress heb ik regelmatig. Dit allees is boven komen drijven..paar week dat ik gestopt ben met blowen. Nja het.depressieve niet en de stres ook niet. De suicide gedachtes heb im een paar keer per jaar. Ene jaar minder dan andere keer. Ik kan mezelf niet profileren of als oud mannetje zien. Zover me geest. Klachten denk ik.. me lichamelijke klachten : gewrichtspijnen : knieen. Polsen ellebogen knokkels arm enkels soms zeurende pijn. Nek Schouders meerdere malen per week. Bijna dagelijks. Onderrug bekken heuppijn bekkenpijn elke dag pijn.. bijna 24uur. Na het slapen of lang zitten veel meer last van stijfheid waardoor ik moeilijk van bed afkom. Vanuit me linkerschouder naar me linker elleboog een zeurende pijn..moeilijk om uitte leggen.. strakkespier of vermoeid..beetje krampachtig. In de rug zit de pijn onderin op 1 punt. Geen uitstraling. Me kuiten staan daags onder spanning. Voelen vermoeid aan en vaak strakke spieren. En krampachtige verschijnselen.. nu sinds een paar dagen hoofdpijn. Achter de ogen vandaag.. straling vanuit mijn bekken heupen naar mijn lies enzelfs me rechterbal. Voelt alsof daar iets op zit. Vermoeide benen en voeten. Vermoeid overal.. ik slaap onregelmatig al me hele leven. Ik denk dan genoeg slaap te hebben gehad. Maar vier uurtjes snachts en 1 of 2 overdag is toch echt te kort. Ook word ik vaak wakker. Ook hartkloppingen..zuren vanuit me middenrif eat erg pijnlijk is. Erg benauwd soms..en wanneer die zuren optreden of me hart steekt wat krijg ik enormveel water/speeksel binnen in me mond. Terwijl ik doorgaans een droge mond heb. Ook droge ogen doorgaans. Ik heb nooit naar me lichaam geluisterd. Altijd maar doorgaan..ook dacht ik alle jaren dat ik ‘normaalwas..meestal beter wetend dan een ander..zelfs me bazen ofmanagers…heb een filosofische gedachte gang. Ik loop inmiddels bij de huisartsrn psychiater. Heb fotos gehad.van rugen heupen-bekken. Mijn botten zijn normaal. Me uroloog krijg ik een bal echo van. Maar hij denkt aan een bekkenbodemprobleem. Maar dit zegt dan weer niks over me gewrichtsklachen. En spieren.. wel over me balpijn en liespijn. Me psychiater denktt dat veel door me drank komt. Moest ik bloed laten prikkren voor me lever. Nja nu twee week zonder drank. En nog steeds hetzelfde. Ik denk en me vrouw ook dat hetniet door de drank komt. Maar me psychiatr wil dat ik twee maand ben gestopt voordat hij mij gaat diagnotiseren gaan.. adhd of add…borderline..manisch depprisiviteit..het kan zoveel zijn..en met elkaar gepaar zijn..wie heeft tips voor mij..of hetzelfde gehad… wat moet ik met mijn lichamelijke klachten..waar lijkt het op wat ik heb? Of heb ik meer? Wie deze klachten ook heeft gehafd? Of heeft ze nog…ik word er gek van van het wachten totdat er weer eens een onderzoekje gedaam gaat worden.. ik kan dit niet meer aan.. mvg stefan2 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 februari 2014 om 14:43Beste Stefan,
Het is nogal een verhaal. Er is sinds je puberteit natuurlijk wel heel veel gebeurd. Overigens wel mijn complimenten dat je hebt weten te stoppen met blowen en drinken! Dat is op zich al een hele prestatie. Ik hoop dat je dit vol kunt houden. Een groot deel van je klachten die je ervaart zijn in principe wel te verklaren. De combinatie van drugs en alcohol kan op langere termijn nogal ingrijpende gevolgen hebben. Hierdoor heb je geen overzicht meer en pleeg je in feite voortdurend roofbouw op je lichaam. Dat kan lichamelijke en psychische klachten veroorzaken. Bij jou ligt er dan ook nog een moeilijke jeugdperiode die hieraan vooraf ging. Je was waarschijnklijk in die tijd al depressief en drugs en alcohol zullen dat dan uiteindelijk alleen maar erger maken. Je zit in een moeilijke periode nu waar je doorheen gaat. Maar daar zal uiteindelijk ook weer verbetering in komen.
Alcohol en drugsgebruik kan een negatieve invloed hebben op een diagnose. De insteek die de psychiater kiest, eerst 2 maanden niet drinken, is goed. Daardoor zal hij in ieder geval beter in staat zijn een juiste diagnose te stellen. Voor jou niet makkelijk maar wel een goede beslissing. Of er eventueel een aandoening gediagnosticeerd gaat door worden de psychiater zal blijken. Maar is wel een belangrijke stap in de richting van herstel. De klachten die je hebt aan schouder, heup/bekken, knie en enkel kunnen ook andere oorzaken hebben. Misschien een groeispurt gemaakt in een periode waarin je niet echt goed voor jezelf (je lichaam) zorgde.
Laat de psychiater eerst maar eens een diagnose stellen. Van daaruit kun je dan verder. Voor de ontwenningsverschijnselen zijn medicamenten beschikbaar. Je zou dat met je huisarts kunnen bespreken.
ReagerenAnoniem3 februari 2014 om 17:37Hey bedankt voir je reactie. Ik heb zelf dingen opgezocht. Voor het drinken had ik al last van deze klachten maar weggedrukt in blowen. Heb alleen last van felke heftige dromen. De rest blijft hetzelfde. Echter sinds ik begonnen ben met vitamine d heb ik na een week nu vijf dagen hoofdpijn. Ik denk regelmatig dat het maar makkelijker is om maar gewoon het leven te verlaten. Mja moet vechten voor me kids en vrouw. Alle pijnen en me depressies zijn erg confronterend. Ik heb trouwens het meeste moeilijk gehad om de wiet links te laten te liggen. Daarbij kwam ook kijken om een kennis. Oude jeugdvriend niet meer te zien. Die blowde en drinkt nog meer dan ik deed en in t weekend vaak coke..ik niet. De coke dan. Alcohol heb ik geen moeite mee. Ik ontwijk wiet dus..alcohol loop ik zo langs in de winkel. Mja me lichamelijke klachten steken nu een paar maand op. Heb er al jaren last van. Maar heb as donderdag een dubbele afspraak staan bij de huisarts. Tevens de uroloog die plastest en echo laat maken can me bal. Tja ziet er somber uit. En ik wil graag hulp. En twee maanden klinkt lang..zo lang. Het stoppen gaat door. Geen enkel probleem juist. Maar alle stoornissen om het zo maar te noemen blijven tot zo ver..4maand gestopt met blowen en 3weken met bier drinken. Ik geef je zeker gelijk ook me psychiater. Na twer maand verder kijken maar die twer maand zit ik wel in mezelf vast met gevolgen van boosheid irritatie en depressie. Maar tnx voor het lezen en je reactie.
Reageren