- Anoniem7 oktober 2013 om 08:57
Heb 4 weken geleden plinten gelegd. Die dag nergens last van maar dag erna hevige pijn aan linker knie. Wat rustiger aan gedaan en ingesmeerd met perskindol. Pijn is wel wat afgenomen maar sommige dagen bijna geen last en andere dagen (zoals vandaag) speelt de pijn weer flink op. Heb ik hem gisteren misschien teveel belast met dragen van mijn zoontje. Als ik langs de binnenkant van mijn knie wrijf doet dit ook flink zeer.
Weet iemand wat ik hiertegen kan doen??
Alvast bedanktVriendelijke groet Ben
3 reactiesReagerenAnoniem7 oktober 2013 om 09:18Ik denk dat je je kniebanden iets verrekt hebt. Je zou een knieverband kunnen dragen om de knie wat meer steun te geven.
Succes
ReagerenAnoniem7 oktober 2013 om 11:10Ga het proberen. Hartelijk dank
ReagerenTandor17 oktober 2013 om 18:44Kniebanden verrekken met plinten leggen is niet zo voor de hand liggend. Het kan een geïrriteerde slijmbeurs zijn door het op de knieën zitten.
Dit noemt men Bursitis praepatellaris of infrapatellaris. Dit zijn slijmbeursen die op en achter de knieschijf zitten en ontstoken of geïrriteerd kunnen door langdurige druk bijvoorbeeld.
Ik adviseer om in de acute fase van de slijmbeursontsteking een periode van rust te nemen. Beperk het lopen en traplopen en ga zeker niet op de knieëen zitten. Door in het begin de knie en het slijmbeursweefsel rust te geven is de kans het grootst dat je er met zo min mogelijk restklachten vanaf komt. Soms worden kunnen er ontstekingsremmende medicijnen gegeven.
Omdat je de klachten toch al wat langer hebt, is het wellicht raadzaam om even bij de huisarts langs te gaan.
Reageren