Zoeken Vraag het forum

Zere knie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Heb 4 weken geleden plinten gelegd. Die dag nergens last van maar dag erna hevige pijn aan linker knie. Wat rustiger aan gedaan en ingesmeerd met perskindol. Pijn is wel wat afgenomen maar sommige dagen bijna geen last en andere dagen (zoals vandaag) speelt de pijn weer flink op. Heb ik hem gisteren misschien teveel belast met dragen van mijn zoontje. Als ik langs de binnenkant van mijn knie wrijf doet dit ook flink zeer.

Weet iemand wat ik hiertegen kan doen??
    Alvast bedankt

Vriendelijke groet Ben

3 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ik denk dat je je kniebanden iets verrekt hebt. Je zou een knieverband kunnen dragen om de knie wat meer steun te geven.

Succes

Reageren
    Anoniem

Ga het proberen. Hartelijk dank

Reageren
    Tandor1

Kniebanden verrekken met plinten leggen is niet zo voor de hand liggend. Het kan een geïrriteerde slijmbeurs zijn door het op de knieën zitten.

Dit noemt men Bursitis praepatellaris of infrapatellaris. Dit zijn slijmbeursen die op en achter de knieschijf zitten en ontstoken of geïrriteerd kunnen door langdurige druk bijvoorbeeld.

Ik adviseer om in de acute fase van de slijmbeursontsteking een periode van rust te nemen. Beperk het lopen en traplopen en ga zeker niet op de knieëen zitten. Door in het begin de knie en het slijmbeursweefsel rust te geven is de kans het grootst dat je er met zo min mogelijk restklachten vanaf komt. Soms worden kunnen er ontstekingsremmende medicijnen gegeven.

Omdat je de klachten toch al wat langer hebt, is het wellicht raadzaam om even bij de huisarts langs te gaan.

Reageren
Reageer op: Zere knie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.