- maramsp2 oktober 2013 om 23:55
Dag mensen.
Ik wist helemaal niet dat dokter.nl bestond, maar na het zoeken via google voor mijn klacht kwam ik er achter. En daar ben ik erg blij mee moet ik zeggen.
Maar goed, sinds een week of 3, heb ik als ik wakker wordt na het slapen een stekende, soms brullende pijn onder mijn linker schouder bij mijn ribbenkast in mijn linkerzij.
Het enige dat werkt is een ibuprofen nemen. Paracetamol werkt niet. Echter vandaag ging de pijn (gelukkig) vanzelf weer over en was het niet meer zo erg als eerst. Echter was de pijn zo’n 3 dagen eerder ook minder, maar kwam hij weer terug.
Zelf heb ik van een fysio geleerd om zelf de spieren te zoeken die eventueel vast zitten en om die weer los te maken. Dus ben ik ook – voor hoever ik er bij kon – op zoek gegaan, en ik kwam er achter dat er een spier wat dik was.
Het gaat hier om de spier die bij mijn ruggenwervel aan de linkerkant begint. Deze zit ongeveer ter hoogte waar zich het sleutelbeen aan de voorkant zich bevind. Dus zeg maar als je een horizontale lijn trekt tussen de onderkant van de schouderbladen, daar net onder.
De spier strekt zich uit vanaf mijn ruggenwervel naar mijn ribbenkast.
De ene keer doet het meer pijn bij mijn ribbenkast, de andere keer een centimeter of 15 richting mijn ruggenwervel.
Echter heb ik geen pijn bij het ademhalen als ik de pijn heb. Dat gaat gewoon, maar bij het in en uitademen wordt de pijn niet erger.
Ook ben ik er al mee naar de huisarts geweest, en die zegt dat het slechts een “normale” spierpijn is.
Maar die heb ik al vaker gehad, maar die duurde nog nooit zo lang als deze nu. Hoogstens een keer een week last gehad van een spier.
Maar goed, het is bijzonder vervelend, en ik weet eigenlijk niet wat er aan de hand is.
Wat ik voor zover op google heb kunnen vinden, is dat het een peesontsteking kan zijn. Maar de klachten die daarbij gepaard gaan sluiten niet helemaal aan op mijn klachten.
Weet iemand toevallig wat het kan zijn?
En weet iemand misschien ook oefeningen die ik kan doen om die spier te stimuleren?
Alvast bedankt, en groetjes van Martijn
7 reactiesReagerenTandor13 oktober 2013 om 16:37Beste Martijn,
Reageren
Er zijn meerdere mogelijkheden. Maar ik zou eerst graag weten waar de pijn precies zit.
Kun je op bijgaande foto misschien aangeven waar de pijn zit?maramsp4 oktober 2013 om 19:37Bedankt voor het antwoord Tandor.
Sorry echter voor het late reageren. Ik was de laatste 2 dagen weg, en had alleen traag internet beschikbaar op mijn mobiel.
Maar goed, ik heb de afbeelding gedownload en bewerkt.
Hier even de uitleg:)– Zwarte vlek: Hier begint de pijn. En deze spier is opgezet als ik pijn heb. Als ik een ibuprofen in neem dan duurt deze vlek het langste voor dat het geen pijn meer doet.
– Blauwe vlek: Ongeveer 8 van de 10 keer heb ik hier binnen no time ook pijn als ik niet op tijd een ibuprofen in neem. Zo ongeveer de helft van de tijd als ik opsta, en ik heb pijn (want gelukkig is het niet meer elke dag dat ik pijn heb na het opstaan) dan heb ik hier ook pijn samen met de zwarte vlek
– Paarse vlek: De pijn gaat soms, maar echter lang niet altijd ook hierheen. Echter doet het hier niet zo heel erg veel pijn. Deze pijn is goed uit te houden zonder pijnstiller
– Groene vlek: Hier heb ik ook soms pijn als ik bij de zwarte vlek pijn heb. Deze zit echter aan de rechterkant van mijn lichaam en is te verwaarlozen. Deze voel ik echt bijna niet. Ik voel slechts een soort tinteling dat voor pijn door kan gaan hier.
Ik hoop dat je er wat mee kan Tandoor:)
Alvast bedankt en groetjes van Martijn
ReagerenTandor14 oktober 2013 om 19:49Beste Martijn,
de klachten die je hebt en de plekken die je hebt aangegeven, wijzen het meest op het Trapezius syndroom.
http://www.nationaalgezondheidsforum.nl/showthread.php?10353-Trapeziussyndroom-ArtikelIk zou je willen adviseren om de fysiotherapeut op te zoeken. Deze kan iets aan je pijnklachten doen. Hij zal dan ook proberen te achterhalen wat de oorzaak is.
Reageren
Aan de hand hiervan kan dan gerichte therapie worden ingezet. Bijvoorbeeld Cesar of Mensendieck.maramsp4 oktober 2013 om 20:14Heel erg bedankt Tandor.
Ik heb het ook laten lezen aan mijn begeleiding (woon in een woongroep ivm pdd-nos) en die raden mij aan (gezien ik al 2 dagen opsta zonder pijn) het eerst nog even aan te zien voordat ik naar een fysio ga.Want als ik geen pijn meer heb de aankomende dagen, kan het ook zijn dat het genezen is. Trouwens doe ik wel veel aan bewegen. Ik ga namelijk elke dag minstens een half uur fietsen, en ook probeer ik minimimaal 1 a 2 keer per weer een uur te voetballen (ik ben keeper in een gelegenheidselftal) maar we hebben niet elke week een wedstrijd, en wordt het dus alleen voor de fun wat trainen.
Maar goed, ik hou je wel hier op de hoogte, in ieder geval bedankt voor je advies:)
Groetjes van Martijn
ReagerenTandor14 oktober 2013 om 21:09Graag gedaan Martijn,
Als er nog vragen zijn of veranderingen in je klachten lees ik het wel hier op het forum.
Succes.
ReagerenAnoniem22 januari 2015 om 09:34Ik heb fybromyalgie en pijn onder mijn schiuderblad.
Reageren
zo heftig dat ik moeite heb met ademhalen.
Gisteren kreeg ik tramadol…weet niet of dit een optie is.Marieke27 januari 2019 om 16:38ik heb deze pijn onder schouderblad al 7 maanden na het breken van 3 ruggenwervels en 1 nekwervel. Waarbij ik 8 weken heb rondgelopen omdat ziekenhuis de breuken over het hoofd hebben gezien. Ik heb ook elke dag hoofdpijn en op mri zeiden ze zenuwen zijn niet beschadigd. Wel regelmatig tintelende arm en hoofd. Die schouderblad pijn houdt maar niet op maar wordt door elke arts totaal genegeerd. Heel frustrerend en pijnstillers helpen niet en fysio weet er ook geen raad mee… HELP!!!
Reageren