- Marianne_28 juli 2011 om 17:09
Hallo,
Ik heb al ruime tijd vage klachten, maar sinds een halfjaar zijn deze vage klachten een stuk minder vaag geworden en vind ik het erg hinderlijk. De dokter verklaard me voor gek. Volgens hem zit het tussen mijn oren en hij wil me naar de kinderarts toe sturen voor een verwijzing naar de kinderpsycholoog (ik ben 17). Ik heb zelf het idee dat het echt niet tussen mijn oren zit.
De klachten zijn:
– Krakende pijnlijke gewrichten
– Heel snel spierpijn krijgen.
– Zere scheenbenen (lijkt op groeipijn maar dan 10x zo erg)
– Heel snel vermoeid raken
– Voeten verkrampen vaak opeens
– Zere nek
– Gevoel dat veel spieren vast zitten/ stijf zijn
– Hoofdpijn
– ’s ochtends als ik wakker word heb ik verschrikkelijk zere ribben en kan ik maar met moeite pijnloos ademenHeeft er hier iemand misschien een idee wat het kan zijn?
3 reactiesReagerenErica28 juli 2011 om 17:58Ik moet bij deze klachten denken aan reuma, maar daarvoor mis je eigenlijk weer de ontstekingen. Daarnaast zou het kunnen wijzen op een stofwisselingsprobleem waardoor de energiehuishouding verstoord is. Tenslotte zou het een spierprobleem kunnen zijn. Waarom denkt de dokter dat het tussen je oren zit? Jouw gewrichten en botten, en pezen en spieren zitten toch door het gehele lijf? Bovendien zijn de klachten dermate divers dat er op z’n minst een bloedonderzoek gedaan zou kunnen worden. Is dat gebeurd?
ReagerenMarianne29 juli 2011 om 15:45Er is bloed onderzoek gedaan naar van alles en nog wat. Onderandere vitamine D en B12, reuma, suikerziekte, schildklier en pfeifer. Er is niks uit dat onderzoek gekomen, alleen dat ik ooit pfeiffer heb gehad.
Reageren
Daarom zegt de dokter ook dat het tussen mijn oren zit, omdat er niks uit het bloed onderzoek is gekomenLola29 juli 2011 om 17:32Ik zou dan het advies van de huisarts opvolgen als basaal bloedonderzoek geen gerichte aanwijzingen geeft. Een psycholoog ziet gauw genoeg of dit een mentaal probleem is of niet. Laat je weten wat je doet, en wat de psycholoog vertelt? Wist je dat je mentale gesteldheid wel degelijk lichamelijke klachten kan veroorzaken? Dat heet psychosomatiek. Dan heb je dus lichamelijke klachten (zoals jij), veroorzaakt door angst, spanning of stress (zoals dus misschien bij jou).
Reageren