- Can18 juni 2011 om 08:00
Hallo,
Ik ben een vrouw van 21 jr en heb al ongeveer 5 maanden last van steken, benauwd en drukkend gevoel op mijn borst. Eerst alleen links (waardoor ik dacht dat het mijn hart was) maar inmiddels ook rechts. het straalt ook uit naar de onderkant van mijn borst. (borst) kanker komt in de familie veel voor dus was ik daar natuurlijk meteen bang voor. echter heb ik er meer vage klachten bij. ik ben namelijk erg veel moe (alles kost me zo’n beetje moeite, had ik voorheen nooit last van) en als ik langer dan ongeveer een kwartier loop of sta krijg ik vreselijke pijn in mijn rechter heup en beide knieën. Zelfs zo erg dat ik vaak niet meer verder kan lopen en uiteindelijk een verlammend gevoel krijg in mijn bovenbeen.
Begin van deze week waren de steken in mijn borst zelfs zo erg dat ik bijna geen lucht kreeg en in staat was om de dokterswacht te bellen midden in de nacht. Uiteindelijk heb ik dat niet gedaan en ben ik ’s ochtends meteen ‘met spoed’ naar mijn huisarts gegaan. Die heeft me onderzocht op mijn borst maar vond geen gekke dingen. alleen wel dat ik erg veel pijn had als hij op de gewrichten drukte die aan het borstbeen vast zitten. Daarom denkt hij dat ik syndroom van Tietze heb. ik moest ook meteen bloedprikken van hem, maar daar is verder niets in gevonden. dat vind ik vreemd omdat de pijn voor mijn gevoel toch iets met een ontsteking te maken zou moeten hebben. ik dacht zelf aan reuma o.i.d. maar dan moet er toch altijd een ontsteking in je bloed zitten??
Ik hoop dat iemand me kan helpen.. Volgende week ga ik maar weer langs de huisarts.
Alvast bedank!!
groetjes
2 reactiesReagerenAnoniem18 juni 2011 om 16:53Lees meer vragen en antwoorden over Tietze
Reageren
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=tietze&sa=Zoeken#1006Lucienne10 maart 2012 om 10:52Hoi, ik heb dezelfde klachten, en heb ook foto’s genomen van borst en heup, bloed laten prikken, en hier is ook niets uitgekomen.
Reageren
Men dacht ook aan tietse en reuma, maar dan moet dat in je bloed kunnen zien.
Ben jij er iets verder mee gekomen?