- Angelo17 september 2010 om 08:23
Ik heb nu al ongeveer 4 maanden last van mijn knie, ik merk het vooral als ik net gevoetbald heb. Twee weken geleden(na een wedstrijd)had ik veel pijn en ging niet weg.
Ben naar de dokter geweest en een verwijskaart gekregen voor Röntgenonderzoek maar hieruit bleek dat er niks aan de hand is!
De meeste pijn voel ik aan de onderkant van mijn schijven(binnenin).Het voelt ook slap aan.
Wat kan er aan de hand zijn?
Mvg,Angelo.
1 reactieReagerenJacques26 september 2010 om 20:47De knie voelt slap aan schrijft u. De stabiliteit van de knie wordt met name bepaald door de kniebanden aan de zijkanten en de kruisbanden. Indien deze verrekt zijn dan kan de interne stabiliteit tijdelijk wat minder zijn. Als er permanente schade opgetreden zou zijn aan de kniebanden, dan kan er zonder behandeling geen herstel plaats vinden. Op een röntgenfoto is schade aan de zachte weefsels niet zichtbaar dus op basis hiervan is bandenletsel niet uit te sluiten. De huisarts kan wel met gericht onderzoek van de knie een idee krijgen van de ernst van de klachten en daarmee de noodzaak van een kostbaar extra beeldvormend onderzoek. Bij u is de keuze van de huisarts negatief uitgevallen omdat de huisarts hier geen aanleiding voor heeft gevonden, klaarblijkelijk.
Reageren