- Pollemans11 januari 2010 om 23:57
Hallo,
Sinds een paar maanden heb ik last van een bepaalde irritatie. Het doet niet heel erg veel pijn ofzo, maar het is wel erg vervelend. Het is nogal lastig uit te leggen, dus ik hoop dat iemand weet wat ik ongeveer bedoel met mijn uitleg.
Ik heb een irritatie net onder mijn ribben aan rechterkant van m’n lichaam. Het lijkt bijna alsof het tussen het gewricht tussen mijn bekken ofzo iets irriteert, maar het is geen felle pijn en als ik er op druk doet het ook niet pijn verder. Soms voelt het ook alsof mijn maag knort, maar ik voel het dan bij mijn bekken ongeveer (lastig om uit te leggen). Ik ben er al voor naar mijn huisarts geweest, maar zij kon niets vreemds vinden. Voordat ik er last van had, had ik last van borstspierkramp, maar dat is intussen al grotendeels voorbij.
Als iemand me kan helpen, en vertellen wat het ongeveer kan zijn ben ik erg dankbaar! Ik wacht al een paar maanden tot het weg is, maar het blijft toch.
3 reactiesReagerenEef12 januari 2010 om 22:27Ik denk dat het een tijdelijke verkramping is van de spieren. Als je vaak gespannen bent, raakt het lichaam ook gespannen. Bij bewust ontspannen bijvoorbeeld met behulp van massage verdwijnen de klachten weer.
Het kan ook een lichte verstopping in de darmen zijn. In dat licht bezien zou het interessant zijn het ontlastingspatroon bij te houden en te analyseren. Een vertraagde ontlasting kan de darmen flink vullen waardoor intern druk op andere buikorganen onstaat.
ReagerenPollemans12 januari 2010 om 23:31[b]Eef schrijft:[/b]
[quote]Ik denk dat het een tijdelijke verkramping is van de spieren. Als je vaak gespannen bent, raakt het lichaam ook gespannen. Bij bewust ontspannen bijvoorbeeld met behulp van massage verdwijnen de klachten weer.Het kan ook een lichte verstopping in de darmen zijn. In dat licht bezien zou het interessant zijn het ontlastingspatroon bij te houden en te analyseren. Een vertraagde ontlasting kan de darmen flink vullen waardoor intern druk op andere buikorganen onstaat.[/quote]
Allereerst bedankt voor de reactie!
Zoals ik al zei heb ik al maanden last van de irritatie. Is dat normaal bij een verkramping?
Wat betreft het ontlastingspatroon: ik zal het zeker in de gaten houden van nu af aan.
ReagerenAnoniem12 januari 2010 om 23:36Nee, kramp die maanden aanhoudt is niet logisch. Maar zonder meer zorgwekkende symptomen lijken de klachten verwaarloosbaar en geen reden voor verder onderzoek.
Reageren