- G.E18 mei 2009 om 15:30
Heb vorige week een plant uit de tuin gehaald, moest nogal wat kracht zetten en voelde plots een heftige steek in de buurt van mijn borstbeen.
Na een dag kreeg ik gaander meer last, met ademen, niezen zelfs praten deed al zeer.
Volgens de dokter was het spierpijn maar dat kan ik me niet voorstellen want zo voelt het niet, na langer dan een week is de pijn wel wat afgenomen maar zit er een verdikking en voel ik steeds een knakkend geluid in mijn borstbeen.
Is dit echt spierpijn geweest.1 reactieReagerenKlara18 mei 2009 om 15:43De huisarts heeft blijkbaar geen reden te denken aan een cardiale oorzaak.
Indien de klachten bij nader inzien ernstiger zijn dan u aan de huisarts heeft beschreven, dan is het te adviseren deze opnieuw met uw huisarts te bespreken.
Spierpijn kan veroorzaakt worden door verzuring van de spieren, door het ontstaan van kleine scheurtjes in de spier, maar ook door een wat groter scheurtje.
Schade die abrupt ontstaan is en langer aanhoudt is waarschijnlijk een grotere scheur in de spier en of pees.
De behandeling voor beide soorten spierpijn is in principe gelijk, namelijk rust, en de tijd nemen het lichaam te laten herstellen en genezen.
Als u zich zorgen blijft maken, ga dan terug naar de huisarts, en bespreek uw klachten opnieuw. Zo op het eerste oog lijkt het mee te vallen en zal de tijd helen.
Reageren