Pijn rechterzij, onderbuik en ruk en bovenbuik borstbeen

Hoi, ik heb al ruim een jaar pijn in mijn rechterzij, dit wordt met de tijd erger, met soms rustige perioden. Ik weet me soms geen houding te vinden, ook niet met slapen. Een half jaar geleden had ik extreem veel pijn en ben toen naar de 1ste hulp gestuurd. De huisarts dacht aan een blindedarmontsteking, maar dit was niet het geval. Ook was daarvoor mijn menstruatie heel heftig, alsof ik net bevallen was, wat toen inmiddels 14 maanden geleden was. Grote bloedstolstel met een doorsnee van 7 tot 10 cm. Ik heb toen bloed laten prikken en dat was goed. 2 weken geleden weer naar de huisarts geweest omdat ik nog steeds heel veel pijn heb in mijn rechterzij. Huisarts duwde met haar hand onder mijn rechterrib, ik kon het wel uitschreeuwen van de pijn. Ondanks dat kan ik nog steeds niet verklaren waar de drukkende en zeurende pijn in mijn rechterzij vandaag komt. Vanuit mijn rechteronderbuik of toch mijn bovenbuik, ook omdat ik vaak mensturatiepijn heb, terwijl ik niet ongesteld hoef te worden. Is het uitstralingspijn, maar waar komt het dan vandaan. Ik krijg tijdens zo'n pijnaanval ook een vervelende en pijnlijke druk op mijn borstbeen. Ook heb ik ruim 5 jaar vergrote lymfeklieren in mijn hals, die toen onderzocht waren via een echo en hoefde me geen zorgen te maken. Maar weg is het nog steeds niet. Moet dit nog aangeven bij de huisarts, want wil eerst weten waar de pijn in mijn zij vandaan komt. Ook ben ik heel erg vermoeid. Vorige week moest ik in ieder geval weer bloed laten prikken en was donderdag al binnen via Mijngezondheid.net vanaf die dag tot en met vandaag gebeld met de doktersassistent en zij geeft aan dat de uitslag vandaag pas binnen is, dus een week later t.o.v. het bericht in mijngezondheid.net. Doktersassistent geeft aan dat de huiarts dit nog moet bespreken in hun overleg. Assistent kan dus niks beoordelen. Ik heb nu een uitgebreidere bloedonderzoek gekregen t.o.v. eennhalf jaar geleden. Hieronder mijn waarden samen met de normaalwaarden. Kan iemand dit beoordelen, aangezien ik op de beoordeling van mijn huisarts heel lang moet wachten. Heel veel waarden lijken gewoon goed.

ALAT;SGPT, waarde 17, normaal < 34

Alkalische fosfatase, waarde 60, normaal 33-98

ASAT;SGOT, waarde 13, normaal <31

Bezinking (BSE), waarde 6, was 12, normaal < 20

CRP, waarde 11, was 29, normaal <8

CKD-EPI, eGRF, waarde >90, normaal >60

Creatinine, waarde 57, was 64, normaal 49-90

Erytrocyten, waarde 4.6, normaal 4.0-5.0

GammaGT, waarde < 3, normaal < 38

Hematocriet, waarde 0.43, normaal 0.35 - 0.45

Hb, waarde 9.1, was 8,9, normaal 7.5 - 10.00

Leukocyten, waarde 7.9, was 8,9 normaal 4.0 - 10.00

Lipase, waarde 80, normaal 73.00 - 393.00

M.C.V., waarde 93, normaal 80.00 - 100.00

Trombocyten, waarde 148, was 176, normaal 150 - 400

Hopelijk kan iemand hier een antwoord op geven.

Reageer

Ik kan er geen bijzonderheden in zien. De CRP is weliswaar nog iets verhoogd, maar in ieder geval duidelijk gezakt t.o.v. de laatste keer
    Alleen deze: CKD-EPI, eGRF, waarde >90, normaal >60 de normaal waarde hiervoor is >90. Maar die is dan dus ook goed

Reageer

Dank je wel voor je reactie en fijn dat mijn bloeduitslag geen bijzonderheden heeft. Hopelijk kom ik er snel achter waar de pijn vandaan komt.

Reageer
Reageer op: Pijn rechterzij, onderbuik en ruk en bovenbuik borstbeen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief