Zoeken Vraag het forum

Zeurende pijn in zijkanten onderbuik (vooral rechts) en liesstreek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Arne

Na reeds 3 keer bij de dokter te zijn gepasseerd, heb ik nog steeds klachten.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik heb echt wat schrik.

De situatie is als volgt:
    Ik heb reeds een 6-tal weken keelpijn, opgezwollen klieren in de hals, pijn in de kaak en oorpijn (vooral aan de linkerkant).

3 weken geleden ben ik een eerste keer naar de dokter geweest met deze klachten. Die dacht aan klierkoorts, dus bloed gepakt. Koorts had ik echter niet. Ze zag ook dat mijn keel nogal rood zag dus antibiotica meegegeven. Uit het bloedonderzoek kwam dat ik een tekort aan vitamine D had, voor de rest was alles goed.

Een week later zat ik er terug, deze keer bij een andere dokter van dezelfde praktijk. Sinds paar dagen had ik ook last van een zeurende pijn (geen harde pijn ofzo, wel een lastig gevoel) in mijn onderbuik, vooral aan de rechterkant. De overige klachten bleven wat hetzelfde. Hij heeft wat zitten voelen in mijn onderbuik, maar vond het niet verontrustend. Hier kreeg ik maagtabletten mee, en een soort gel dat ik moest nemen na het eten (ook om maagzuur tegen te gaan). Ik heb het gevoel dat dit me wel van de keelpijn verlost heeft, al is die nog steeds wat aanwezig soms.

Nog een week later was ik terug bij de dokter, omdat de klieren dik bleven en nog steeds last had van die gevoelige onderbuik/lies. Hij nam mijn temperatuur, ik had 37.5 graden, waarna hij nog eens bloed nam om te testen op de kattenkrabziekte. De bloedwaaren waren opnieuw goed, maar van de kattenkrabziekte wist hij nog niets (pas maandagavond waarschijnlijk). Wel slik ik er al antibiotica voor. Hij heeft me ook naar het ziekenhuis gestuurd om een echo te laten nemen van mijn hals. Daaruit kwam er niets, er was niets speciaals op te zien (wat hem blijkbaar gerust stelde). Wel vreemd van die koorts, want ik nam het regelmatig en was eigenlijk altijd rond de 36.5 graden. Ik was wel nogal aan het zweten (van de angst?) bij de dokter toen hij temperatuur nam.

Nu is het bijna nog een week later, en maak ik mij meer en meer zorgen. Al enkele weken ben ik toch wel aan het stressen wat ik voor heb. In die mate dat ik mijn gedachten niet kan herzetten op taken voor school. Vooral voor die pijn in de onderbuik heb ik stress. Zeker toen ik vandaag precies iets roods zag in mijn uitwerpselen (was een stuk rood, ik kon wel niet opmaken of het bloed was of een etensrest of iets dergelijks). Ik had wel pijn bij het poepen vandaag (was nogal groot en hard, waardoor ik nogal moest persen). Bij het afkuisen was er echter geen bloed te zien.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik reeds sinds lange tijd regelmatig eens dezelfde last heb aan mijn onderbuik. Ik denk toch al enkele jaren dat die pijn komt en gaat, maar nu is het toch wel al een 2 weken. Ik heb nu 2 fobtesten besteld op het internet, maar nu is mijn angst dat die positief gaan zijn doordat ik pijn had bij het poepen daarnet.

De pijn is er vooral al ik op mijn zij lig in bed, dan voel ik dat het beste. Echte pijn is het trouwens niet, kan het moeilijk uitleggen.

Ik ben 24 jaar, en in de directe familie zijn er geen kankergevallen. Ik rook niet en drink niet veel alcohol.

Ik weet niet wat ik verwacht van deze post. Ik denk dat ik angstig ga wachten tot de testen dinsdag aankomen. Misschien is er iemand met raad, laat het dan zeker weten.

1 reactie
    Reageren
    Anoniem

Wat ik nog wou toevoegen: laatste dagen ook wat last van soms lichte steken hoofdpijn.

Reageren
Reageer op: Zeurende pijn in zijkanten onderbuik (vooral rechts) en liesstreek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.