Zoeken Vraag het forum

Overal pijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mies

Hallo,

Ik heb overal pijn. In mijn scheenbeen, onder mijn billen, in mijn vingerkootjes, onder mijn oksels, boven mijn knieschijven en zo nog wat verspringende pijntjes door het hele lichaam. De pijn kenmerkt zich als een soort zeurende steekjes. Als ik erop druk wordt de pijn niet verergerd.

Ik ben vorige week bij de huisarts geweest. Hier heb ik bloed laten prikken, maar daar kwam verder niks uit.

Wat kan dit zijn? Ik maak me zoveel zorgen!

7 reacties
    Reageren
    ik

Stress?

Reageren
    Mies

Ja zou dat kunnen?

En zou het zo kunnen zijn dat ik, door me de hele tijd bewust te zijn van mijn lichaam, de pijn vererger?

Reageren
    ik

Jaa dat kan zeker, herkenbaar ook! Hier namelijk het zelfde.
    Veel spanning in het lichaam, en hoe meer je er op gaat letten hoe erger het word.

Probeer afleiding te zoeken ga iets leuks doen.

Reageren
    Mies

Bedankt voor je reactie. Lief dat je anderen probeert te helpen door middel van je eigen ervaring.

Ik merk inderdaad dat ik stukken minder last heb wanneer ik bezig ben. Alhoewel ik bij iedere pijnscheut direct weer angst krijg. Pfff.. zo vervelend!

Reageren
    John (moderator)

Ja ook dat zou heel goed kunnen

Reageren
    Mies

Zijn er lichamelijke aandoeningen waarbij deze klachten passen?

Reageren
    Mies

Ergens ben ik toch een beetje bang. Vooral omdat ik ervaring heb met hypochondrie. Ik heb de hele tijd pijn, ben zo doodmoe dat ik mijn dagen niet eens volhoud en zit steeds te rillen van de kou. Een griepje is het overigens niet, het voelt echt anders.

Aan de ene kant ben ik heel bang dat het iets ergs is. Aan de andere kant juist bang om in het circuit van fibro of ME/CVS te belanden. Dat wil ik echt niet! Ik maak mezelf helemaal gek en mijn hoofd maakt overuren…

Reageren
Reageer op: Overal pijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.