- FantasticKoala3 april 2018 om 22:12
Hallo,
Ik heb een beetje een gênant probleempje. Laatst heb ik (denk ik) een aambei gehad. Het was in ieder geval erg pijnlijk en er zat echt een “bultje”. Ik heb hiervoor Sperti zalf gebruikt en dit heeft best goed geholpen, het bultje was binnen enkele dagen weg en de pijn ging daarna langzaamaan ook weg.
Nu heb ik dus het volgende probleempje:
Ik had gisteren last van harde ontlasting (spastische darm, is geen uitzondering helaas) en merkte dat de stoelgang al erg pijnlijk zou gaan worden en hield dit dus een beetje tegen. Na een aantal uren ging dit natuurlijk niet meer en het was inderdaad zeer pijnlijk en bloedde een beetje. Ook hierna heb ik last van een ontzettende pijn gehouden bij de anus.
Vandaag heb ik nogmaals een abnormaal pijnlijke stoelgang gehad en nu doet het nog meer pijn en kan ik zelfs bijna niet meer zitten.
Er zit verder geen bultje (althans niet uitwendig) en kan zo ook niet meteen iets raars zien. Zou dit een anaal fissuur kunnen zijn? Zo ja, wat kan ik hier tegen doen om de pijn momenteel ff te verzachten en de stoelgang beter te laten verlopen?
Ik snap dat het misschien handiger is om eerst naar de huisarts te gaan hiermee, maar gezien ik dit nogal gênant vind wil ik het liefst eerst tips van hier proberen. Alvast bedankt voor het lezen en de hulp!
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 april 2018 om 22:44Het kan een fissuur zijn, maar ook een inwendige aambei….. Ik snap dag je het gênant vindt, maar ik raad je toch aan om naar de dokter te gaan.
ReagerenFantasticKoala3 april 2018 om 23:34Hmm ja dat zou helemaal balen zijn natuurlijk… Misschien toch maar een afspraak maken als het niet verbeterd. Bedankt voor de reactie!
ReagerenFantasticKoala4 april 2018 om 09:17Nog iemand die hier ervaring mee heeft?
ReagerenFantasticKoala4 april 2018 om 18:00Iemand?
Reageren