- Tom10 januari 2018 om 15:22
Hallo,
5 á 6 weken geleden ben ik zondags tijdens de voetbal door mijn enkel gegaan. De eerstvolgende dinsdag ben ik langs de clubfysio gegaan, aangezien de buitenzijde van de enkel nog wat dik en blauw was. De fysio deed oefeningen met mijn voet en heel verassend had ik vrijwel nergens pijn, ook tot verbazing van de fysio.
De enkel werd ingetaped en het advies was rustig aan doen. Dit heb ik gedaan, het lukte zelfs om die daaropvolgende week training(en) mee te doen zonder pijn. Sindsdien ben ik 3 weken niet wezen sporten i.v.m. winterstop.
Gisteren begon de training weer en ging ik er half doorheen, met als gevolg een dikke pijnscheut. Na 1 á 2 minuten moeilijk lopend was dit zo ongeveer voorbij en kon ik de training weer normaal hervatten. De enkel voelt nu stug, zonder grote pijn en ik ondervind geen problemen met (hard)lopen. Echter weet ik haast zeker dat wanneer ik weer voetbal de kans groot is er weer (half) doorheen te gaan met pijnscheuten e.d. Wellicht nog het hele seizoen blijf ik ermee sukkelen, aangezien rust tot nu toe niet heeft geholpen.
Ik ga mijn enkel nu intapen voor elke training/wedstrijd, om mijn enkel meer stevigheid te geven.
Echter is mijn vraag wat deze kwetsuur/blessure is en hoe dit het beste verholpen kan worden?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
10 januari 2018 om 16:38Heel moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Ik zou toch terug gaan naar de fysio.
Reageren