Zoeken Vraag het forum

Lage rug / bekken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Nathalie

Goedenavond,

Al zeker 6-7 jaar heb ik regelmatig last van lage rug of bekken klachten. Ik ben inmiddels bij meerdere huisartsen geweest, er zijn bloedonderzoeken geweest en er zijn foto’s gemaakt, maar tot op heden is er helaas niks gevonden.

Ik ben een jonge dame van 23 jaren jong, helaas de laatste jaren wel wat overgewicht gekregen, maar voor de klachten begonnen had ik een zeer gezond gewicht, dus de reden van de klachten is ook onbekend.

Meestal komen de klachten na beweging, dat kan lopen zijn, fietsen, tillen, opruimen, schoonmaken, eigenlijk alles. Maar het komt niet altijd na beweging, soms heb ik meer last als andere dagen.

De pijn is een zeurende pijn, met het gevoel alsof er iets knel zit, het straalt door naar m’n been en knieën. Soms word de pijn zo hevig dat ik amper kan lopen en mij in bed met veel pijn en moeite kan omdraaien.

Het is natuurlijk zeer onaangenaam regelmatig hiermee te moeten kampen, maar naast dat baart me het ook zorgen. Ik zou namelijk ook heel graag moeder willen worden, maar zouden deze klachten misschien dan erger kunnen worden? Een zwangerschap is natuurlijk al een hele opgave opzich! Laat staan het rennen en vliegen als je kinderen hebt.

Is er iemand misschien die deze klachten herkend, misschien kan ik nog eens naar de huisarts met een lijstje met mogelijke oorzaken waar naar gekeken kan worden. Of als iemand tips heeft wat zou kunnen helpen?
    Het trainen van rugspieren werkt helaas averechts (correct training met caoching).

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Vraag aan de huisarts een verwijzing naar de neuroloog voor verder onderzoek

Reageren
Reageer op: Lage rug / bekken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.