Zoeken Vraag het forum

Pijn in de linker borst

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Job

Hallo mijn naam is Job en ben een man van 29 jaar. Ik heb sinds laatste paar maanden pijn in de linker borstkas. In november heb ik zeer ernstige paniekaanvallen gehad en alles wat ik voelde was gevaarlijk. Ik ben toen een aantal keren naar de HAP geweest in de weekenden en avonden uit blinde paniek maar gelukkig is het met de tijd afgenomen. Tijdens de vakantie had ik nog een aantal keer het idee dat ik dood ging. Misschien was ik te zenuwachtig voor mijn oudejaarlot? 😛    Hoe dan ook, ik ben ook lang geleden gevallen op mijn linkerschouder die toen zeer zwaar gekneusd was en daarbij was mijn sleutelbeen verplaatst waar ik soms nog last van heb. Stress is ook iets wat al een tijdje heb en ook dat veroorzaakt natuurlijk bijzondere klachten. Ik had toentertijd ook geen werk dus afleiding was ook lastig.

Nu heb ik werk en ben ik lang niet zo paniekerig als eerst. De druk is al een heel stuk uit mijn rug en de migraine die ik had is ook niet meer teruggekomen sinds ik serieus met mijn klachten bezig ben. Het enige wat mij nog wat zorgen baart is dat ik soms een steek in mijn linkerborstkas heb. Niet een steek die ik vaker had vanwege mijn schouder, want de huidige steek straalt ook verder door het lichaam zoals een druppel die in een plas water valt. Ik voel dit uiteindelijk tot onder mijn oor, in mijn handpalm en in mijn onderste darmgebied. Vervolgens word ik ook wat waziger en ben ik erg moe geworden. Ik raak ook niet in een zware paniek zoals voorheen maar uiteraard vind ik dit wel merkwaardig.

Ik ben hier al een aantal keren ook naar de dokter geweest maar die blijven dit schrijven aan stress. Ik durf nu dan ook niet weer hiermee naartoe te gaan om weer met hetzelfde te komen. Misschien is het wel veroorzaakt door stress. Ik kan met deze omschrijving ook niets vinden op het wereldwijde web dus besloot maar hier eens een mening te vragen.

Ik ben ook gediagnostiseerd met PDD-NOS en met name word er gedacht aan zintuiglijke onderstimulans wat wil zeggen dat voornamelijk mijn externe en interne fysieke gevoel word gedempt. Ik kan dan bijvoorbeeld ziek zijn maar dit niet goed aanvoelen. Daarom is mijn klacht ook zo moeilijk te omschrijven en ben een beetje bang dat het meer is dan dat ik zelf kan aanvoelen.

Meer informatie kan ik zo nu niet bedenken maar ben benieuwd naar jullie mening.

3 reacties
    Reageren
    Job

PS: Ik heb deze steek ook in meerdere situaties gehad zoals niks meer dan zitten of als ik in beweging ben, in stressvolle situaties en in ontspannen situaties. Beetje misselijkheid zit er ook nog bij maar niet genoeg voor braakneigingen.

Reageren
    John (moderator)

Je PDD-NOS maakt het dan toch weer wat moeilijker om daar iets over te zeggen.

Doe om te beginnen eens de test op:

http://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    Job

Mijn dokter dacht ook aan hyperventilatie en heb daar oefeningen en medicatie voor gekregen om te kijken of de klachten minder worden. Ik zal alsnog de zelftest doen.

Reageren
Reageer op: Pijn in de linker borst
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.