- Anoniem2 november 2016 om 00:21
Vanavond ben ik uitgegleden op mijn werk. Ik landde met mijn linker arm in een ijzeren prullenbak waardoor mijn oksel de klap heeft opgevangen aan de rand van die prullenbak. Ik zeur niet snel om pijn maar dit deed zo’n zeer dat ik even weg moest lopen. Mijn oksel is direct op gaan zwellen, deze was ook aanzienlijk dikker dan mijn andere oksel. Nu 3 uur later is het wel nog wat gezwollen, maar niet meer zoals na de klap wat kan komen door het koelen. Ik kan de zwelling nog wel zien en voel dat de ene oksel dikker is dan de ander als ik mijn armen langs mijn lichaam heb. Ik kan niet goed zien of het blauw is, het lijkt wel zo maar het is zo licht dat het ook verbeelding kan zijn.
Het begon als een enorme scherpe drukkende pijn. Inmiddels is de pijn verminderd maar heb ik af en aan een drukkend en/of een branderig gevoel. Dit zit voornamelijk aan de onderkant van de spier die tegen mijn borst aan zit en in de oksel plooi naast de spier. Hier is de aanraking ook het pijnlijkst. Als ik mijzelf optil vanuit een stoel voel ik een lichte pijnlijke druk op deze plekken een een licht gevoelige druk op en onder mijn schouder. Ook heb ik mijn bh uitgedaan omdat deze ervoor zorgde dat het zeer bleef doen. Ondanks dat kan ik mijn arm wel gewoon gebruiken, maar zodra ik mijn arm weer laat rusten voel ik pijnscheutjes op de eerder genoemde pijnlijkste plekken.
Ik ben sowieso van plan om naar de dokter te gaan morgen om het na te laten kijken. Ik ben alleen benieuwd wat het kan zijn en wat ik voor nu even het beste kan doen naast het zo min mogelijk belasten ervan. Is het mogelijk dat er een scheurtje in die spier zit?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 november 2016 om 01:15Het is mogelijk dat er een spier beschadigd is. Het kan ook gewoon een kneuzing zijn. Je had gekoeld. Dat zou je nog kunnen doen. Voor de rest toch je arm een beetje ontzien
ReagerenElisabeht15 mei 2026 om 13:47Ik ben vorig jaar 21 maart gevallen en heb daar pijn in mijn oksel aan over gehouden en een gebroken schouder daar gaat het goed mee maar mijn oksel is erg pijnlijk Loop al heel lang bij de fysio maar kan er niets mee Er is een echo gemaakt helaas was daar ook niets op te zien Wat kan ik daar beschadigd hebben ?
Reageren