Zoeken Vraag het forum

Buikpijn na eten van sushi

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Momenteel werk ik in een Japans all-you-can-eat restaurant waar we ook sushi verkopen. De sushi die na werk overblijft mogen wij als personeel eten. Nu is het zo dat na het eten van deze sushi ik heel erg veel buikpijn kreeg in de avond tijdens het slapen. Ik had opeens last van buikkrampen en mijn moeder besloot toen een warme kruik op mijn buik te leggen waardoor de buikpijn minder werd.

Ik concluceerde dat het door de sushi kwam dus besloot ik om een lange tijd geen sushi te eten. De buikpijn werd met de tijd iets minder, ik had wel nog een beetje last maar niet meer zo erg. Na twee weken geen sushi eten had ik weer zin om sushi te eten dus heb ik maar 3 rolletjes gegeten. Ik had die avond zo veel buikpijn en buikkrampen, ik wist echt niet wat ik moest doen. Ik heb toen paracetamol genomen en ging ervan uit dat de pijn over zou gaan, maar dat heeft heel erg lang geduurd en weer heeft mijn moeder een warme kruik op mijn buik gelegd waardoor de pijn minder werd.

Ik heb er nu nog een beetje last van, maar het is zeker minder en ik ben vooral niet meer van plan om sushi te eten.

Ik ben bang dat ik iets in heb genomen van bacteriën, maar de rest van mijn collega’s hebben hier geen last van gehad? Of ik heb een rare reactie op de sushi.

Zou iemand iets mij hier meer over kunnen vertellen?

Alvast bedankt.

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou kunnen dat je inderdaad last hebt van de sushi….of eventueel sashimi als je dat ook hebt gegeten.
    Zeker als er rauwe vis of zeevruchten in de sushi worden gebruikt. Best mogelijk dat je een te gevoelige maag hebt. Een bacteriële infectie is niet zo voor hand liggend maar helaas niet onmogelijk ook al hebben collega’s daar geen last van.
    Als de buikklachten blijven aanhouden is het goed om toch even naar de huisarts te gaan.

Reageren
    Anoniem

Heel erg bedankt voor uw reactie!

Reageren
    Gaatjeniksaan

Ik heb nu precies hetzelfde

Reageren
    ZT

ik heb het zelfde klacht na het eten van sushi

Reageren
    Anoniem

Ik heb ook precies hetzelfde

Reageren
    Jet

Ik heb het na het eten van rauwe vis in de poke bowl. Daar zat een ons verse rauwe zalm in.

Reageren
Reageer op: Buikpijn na eten van sushi
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.