Zoeken Vraag het forum

Wat is er mis met me???

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

De laatste tijd voel ik me plat gezegd verschrikkelijk klote, en dat is een understatement. Ik heb een aantal klachten die allemaal tegelijk verschenen, en ik ben er nu wel over uit dat het niet simpelweg een ‘dipje’ is.
    Mijn klachten:
    -laag libido, ik ben 18 jaar
    -haarlijn loopt terug en haar wordt dunner.
    -op willekeurige momenten erg emotioneel/depressief
    -soms enorme hoofdpijn voor een paar seconde, alsof mn hoofd wordt samengedrukt. Dit houd dan 5 sec aan waarna ik mij vervolgens duizelig voel en buiten adem ben.
    -moe, futloos en lusteloos.

Aangezien deze klachten allemaal rond dezelfde tijd verschenen maak ik me zorgen. Mijn levenstijl is naar mijn idee gezond. Ik sport 5 à 6x per week heel intensief(bodybuilding) en ik eet best gezond. Ik neem de volgende supplementen:
    Creatine, whey eiwit, L-carnitine, magnesium en vitamine C. Allemaal in de goede dosages.

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen. Ik weet dat ik beter naar de huisarts kan gaan maar ik wil graag zelf van tevoren weten waar het aan kan liggen en of ik uberhaupt een huisarts nodig heb.

Alvast bedankt!

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

[quote]Ik sport 5 à 6x per week heel intensief(bodybuilding) en ik eet best gezond.[/quote] Het is natuurlijk nog maar de vraag, of dit wel allemaal zo goed is als jij denkt dat het is. Weet je hoeveel Kcal je dagelijks inneemt? Weet je ook hoeveel Kcal je dagelijkse behoefte is afgestemd op het sporten? Train je volle kracht?

Reageren
    Anoniem

Ja mn onderhoud is 2600 kcal. Ik eet 2400 gok ik. Maar ik heb nooit honger oid want als ik trek heb eet ik simpelweg. Kan het misschien mn hormoonspiegel zijn die ontregeld is?

Reageren
    John (moderator)

Ik weet niet hoe je aan die 2600 Kcal komt maar ik denk dat dat veel te weinig is gezien de sport die je bedrijft. Als je dus maar (gegokt) 2400 Kcal inneemt, pleeg je dus wel roofbouw op je lichaam. Je hebt dus een fors gebrek aan energie in je lichaam.
    Dan kun je wel creatine, whey eiwit, L-carnitine, magnesium en vitamine C supplementeren, maar je bent wel je spieren aan het opeten. Ik vind je klachten dus helemaal niet vreemd. Daarnaast zul je dan waarschijnlijk ook nog een aantal mineralen en vitamines te kort komen. Je hormonen zouden ontregeld kunnen zijn.
    Hoe groot ben je en wat weeg je? Weet je je vetpercentage?

Reageren
    Anoniem

Ik ben 1,75 , weeg 72 en ben 18 jaar. Misschien overdreef ik lichtelijk over mn sportintensiteit. Het is niet dat ik professionele bodybuilder ben. Mn vetpercentage ligt rond de 10% gok ik. Naast sporten beweeg ik weinig.

Reageren
    John (moderator)

Ik schat dat de minimale Kcal behoefte rond 2800 kcal ligt. Met 2400 Kcal inname kom je dus inderdaad energie tekort.
    Ik zou je willen aanraden om eens een tijdje de [url=https://mijn.voedingscentrum.nl/nl/eetmeter/]eetmeter[/url] van het voedingscentrum te gaan gebruiken. Daarmee krijg je een goed inzicht over je voeding. kijk ook dat je 2 – 2,5 liter per dag drinkt.
    Daarnaast zou je naar de huisarts kunnen gaan en een bloedonderzoek vragen. Laat de vitamines en eventueel je hormonen controleren.

Reageren
Reageer op: Wat is er mis met me???
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.