- Co22 januari 2019 om 16:44
Ik ben een jongen van 17, die al een tijdje zit met de volgende klachten:
- Hoofdpijn in het hele hoofd soms ook steken, de ene dag is het heel erg en de andere dag is het weer weg
- Misselijk ( vooral in de ochtend )
- Heel snel buiten adem, als ik bijv naar school fiets ben ik helemaal buiten adem en dat heb ik normaal nooit
- Vermoeidheid, ben heel vaak moe
- Kleine spiertrekjes door hele lichaam
- Het gevoel flauw te vallen als ik net op school ben en duizelig
- Angst iets ernstigs te hebben
Alles is neurologisch nog in orde, de huisarts zei spanningshoofdpijn.
Ik ben soms bij het kleinste dingetje heel bang bijvoorbeeld toen ik even mijn ene gezichtshelft even niet meer voelde.
Ik werd toen helemaal duizelig en ging heel snel ademen ook had ik het gevoel dat mijn hart 10x sneller klopte.
Heeft iemand een idee?
Groet
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 januari 2019 om 18:45Catootje22 januari 2019 om 19:20Denk aan de rol van je voedingspatroon en tekorten aan voedingsstoffen. Belangrijk om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Beter dus bijvoorbeeld een maaltijdsalade of omelet met wat brood dan veel brood met dun plakje beleg. Diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kunnen helpen je bloedsuikerspiegel stabiel te houden. Bloedonderzoek zegt niet zo heel veel over tekorten. Op alternatief gebied zijn andere testmethoden voorhanden.
Misschien dat je ook teveel spanningen in je nek hebt. Hebben veel mensen. Veel mensen hebben ook een scheefstand van de atlas (bovenste nekwervel). Een atlascorrectie kan dan uitkomst bieden. Weet niet of je ontspannen of juist ingespannen fietst. Kan ook uitmaken.
ReagerenCo22 januari 2019 om 20:22Co22 januari 2019 om 20:30John (moderator)
22 januari 2019 om 21:08Dat verklaart dan toch ook je klachten. Vraag aan de huisarts een verwijzing voor een psycholoog
ReagerenCo23 januari 2019 om 07:45Bedankt voor jullie reacties,
Ik zal naar de huisarts gaan voor een doorverwijzing maar de psycholoog
Kan het ook zoals Catootje zei met mijn voedingspatroon te maken hebben?
ReagerenCo23 januari 2019 om 17:36Ik heb trouwens ook dat als ik naar beneden kijk mijn handpalm bij mijn duim pijn doet wat kan dat zijn
ReagerenJohn (moderator)
23 januari 2019 om 20:43Ik zou het zo ook niet weten…
Reageren