Zoeken Vraag het forum

Duizelig, eng in mijn hoofd.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo iedereen,

Al een tijdje ben ik radeloos. Ik ervaar vele heftige klachten, helaas ben ik er na een maand nog steeds niet achter wat ik nu “mankeer”. Ik heb 3 weken lang verschillende doktoren gezien over mijn klachten. Helaas komen deze ook niet verder, en geven zij ook aan niet te weten wat ik zou kunnen hebben en het maar moet aankijken. Na 1 maand “aankijken” en HA bezoeken bloedtesten en hart filmpjes ben ik hetzat en hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen.

Ik ben vooral heel “eng” en duizelig in mijn hoofd, dit is een constante duizeling. Ook heb ik erg veel moeite met nadenken, dit put mij helemaal uit zoveel moeite kost het. Hierdoor kan ik ook niet meer goed uit mijn woorden komen. Ook ervaar ik zwarte vlekken voor mijn ogen waardoor het me veel moeite kost om alles wat gebeurd of gezegd word in mij op te nemen. Als ik geen zwarte vlekken voor mijn ogen heb, heb ik een soort van visual snow of flitsen. Ook voel ik mij erg slap en kan ik amper op mijn benen staan.

Bij een lichte inspanning slaat mijn hart op hol en heb ik het gevoel dat ik in elkaar zak. Het is vooral de duizeling in mijn hoofd en het idee dat ik omval wat mij zo angstig maakt. Een normaal gesprek voeren lukt bijna niet meer door de blokkade in mijn hoofd. Door al deze klachten maakt mijn werk bij een drogisterij bijna onmogelijk.

Op het moment ben ik echt radeloos, dus ik hoop dat iemand mij op de juiste weg kan helpen of iets van alle klachten herkend.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Heb je voorafgaand aan de klachten misschien veel stress of spanningen gehad? Zijn er op emotioneel gebied misschien dingen gebeurd?

Doe eens de test op:
    http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest

Reageren
    Anoniem

Uw score is: 59

Indien de score hoger is dan 42, zijn er aanwijzingen voor hyperventilatie.

ik heb niet het idee dat ik stress heb, de HA kwam als enigste dat het misschien stress zou kunnen zijn. Maar dit ervaar ik zelf niet. Ook ben ik net vergeten te vermelden dat ik hierbij ook gigantisch vergeetachtig ben, en soms gewoon een paar seconde mis.

Reageren
    John (moderator)

Met een score van 59 kun je er in ieder geval vanuit gaan dat je last hebt van hyperventilatie.
    De klachten die je hebt, passen daar in ieder geval ook bij.
    Blijft dan de vraag wat de oorzaak is….er is in ieder geval iets mis gegaan met je ademhaling. Er kunnen verschillende oorzaken zijn: Angst, stress/spanningen, verdriet, forse verkoudheid of een probleem met je ribben door bijvoorbeeld een ongeluk of een val..

kijk hier voor de symptomen die bij hyperventilatie voor kunnen komen:
    http://hyperventilatiesymptomen.nl/klachten-symptomen.html

Lees ook eens de columns over angst. Daarin kun je ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen vinden die ook goed te gebruiken zijn bij hyperventilatie.

Reageren
    Anoniem

De klachten komen een beetje overeen. Ik zie ook staan dat het aanvallen zijn, maximum half uur durend. Ik heb de klachten na een kleine inspanning en de klachten nemen na 4/5 dagen heel rustig aandoen weer af. Ik herken mezelf ook niet in afwijkende ademhaling.

Reageren
    John (moderator)

Het aanvalsgewijs optreden hoeft niet perse als het chronische hyperventilatie is. Ook van een verstoorde ademhaling hoef je niet perse iets te merken. Dat is juist het verraderlijke.. Een score van 59 in dew test is in ieder geval behoorlijk hoog en een duidelijke indicatie.
    Bespreek het eens met je huisarts.

Reageren
Reageer op: Duizelig, eng in mijn hoofd.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.