Zoeken Vraag het forum

Hulp bij vermoedelijk aambeien

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben een 15 jarige jongen en ik heb sinds 2 dagen terug last van mij anus.
    Ik denk zelf dat het aambeien zijn want ik heb via een spiegel gekeken en ik zie 1 bultje op de rand van mij anus zitten.
    En als ik aan mijn anus voel dan voel ik 2 bultjes. (Ongeveer 1cm doorsnede)
    Het doet vooral pijn als ik op sta van het zitten en als ik zit, verder doet het pijn als ik loop en het jeukt ook soms.
    Ik heb op internet gelezen dat het binnen 1 week ongeveer weg gaat maar ik lees ook dat het voor altijd blijft zitten.
    Ik durf het niet aan mijn ouders te vertellen en te vragen of ze met me naar de huisarts willen hiervoor want ik schaam me ervoor.
    Ik had ook gelezen dat het veroorzaakt kan worden door te weinig beweging en te lang op de wc zitten.
    Maar ik sport bijna elke dag intensief en ga 2 keer per dag naar de wc om te poepen.
    Ik weet niet wat ik moet doen.
    Gaat het vanzelf over of moet ik het toch vertellen aan mijn ouders en naar de huisarts gaan?
    Als u meer details wilt hebben voor dat u een antwoord geeft dan moet u het vragen, en dan probeer ik zo snel mogelijk te antwoorden.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat eerst zou moeten worden vastgesteld of het inderdaad aambeien zijn.
    Ze ontstaan meestal door hard drukken tijdens het poepen. Je moet ervoor zorgen dat je ontlasting niet te hard gaat worden. Dat kun je doen door voldoende te drinken. 1,5 liter per dag minimaal. Verder moet je ervoor zorgen dat je genoeg voedingsvezels binnen krijgt. Dagelijks verse groeten en een stuk fruit helpt ook. Overigens is het niet iets waar je je voor zou moeten schamen. Als het aambeien zijn kun je daarvoor een aambeienzalf (zoals Sperti) gebruiken om ze sneller weg te doen gaan. Verder is een goede hygiëne van belang.
    Als je dus niet zeker bent of het aambeien zijn, zou je dus kunnen overwegen om naar de huisarts te gaan. ook daar hoef je je niet voor te schamen. Die ziet dit nagenoeg dagelijks.

Reageren
    Anoniem

Dankjewel voor je snelle reactie ik zal het tegen me ouders zeggen en naar de huisarts gaan heel erg bedankt!

Reageren
    John (moderator)

Graag gedaan.

Reageren
Reageer op: Hulp bij vermoedelijk aambeien
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.