- Anoniem21 februari 2015 om 14:33
Hoi,
Ik ben 16 jaar en heb nu al 3 weken last van telkens terugkerende aambeien. Ik heb er op dit moment 1 die aan de buitenkant van de anus zit. Hij doet ontzettend pijn, als ik moet hoesten staan de tranen al in mijn ogen van de pijn. Terug drukken lukt niet. Als ik ‘m aanraak doet het ook verschrikkelijk veel pijn. Moet ik naar de dokterswacht of niet? Of wat moet ik er zelf aan doen?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 februari 2015 om 23:02Je kunt daar zalf voor gebruiken. Als het een aambei is
Reageren
Sperti aambeienzalf of Zinksulfaat/vaseline crème. Als er na 2 weken geen verbetering is, ga dan naar de huisarts.
Zorg voor een goede hygiëne. Was iedere keer na het ontlasten je anus met water. Zorg ook dat je ontlasting zacht blijft. Drink voldoende en eet fruit.Anoniem22 februari 2015 om 00:03Bedankt voor je reactie.
Ik heb hier geen controle op omdat ik ook al weken last heb van diarree en obstipatie, gepaard met buikpijn en een geur van rotte eieren die omhoog komt. Het is heel erg in de war rond mij darmen en maag, maar mijn huisarts vond (na 4 weken lang klachten) dat het iets is “wat iedere nederlander heeft en ik me niet moest aanstellen”
ReagerenJohn (moderator)
22 februari 2015 om 01:10[quote]huisarts vond (na 4 weken lang klachten) dat het iets is “wat iedere nederlander heeft en ik me niet moest aanstellen”[/quote] Wat bedoelde de HA daarmee? de aambeien of de darmklachten? fraaie huisarts.
Reageren