- Anoniem7 april 2013 om 20:21
Hallo, help me alsjeblieft! Ik heb een half jaar geleden heel erg last gehad van obstipatie. Sinds een paar maanden heb ik bij mezelf aambeien ontdekt. (En ik ben pas 16 jaar!!!) heb er net voor het eerst sperti op gedaan. Mijn brandende vraag is: KAN ik ook van deze huidstulpingen afkomen, of loop ik nu de rest van mijn leven met een lelijke anus rond? KAN mijn anus ooit weer DE OUDE worden???
Help me alsjeblieft, ik stres hem echt!3 reactiesReagerenEmma7 april 2013 om 20:31Hai stresskip,
Om te beginnen niet stressen, dat scheelt een hoop/boel. Er zijn genoeg middeltjes waar je beginnende aanbeien mee wegkrijgt. Sperti is daar één van. Maar hoe kom jij nou op jouw leeftijd al aan aambeien? Beweeg je te weinig? Eet je gezond? Laatste tijd (te) veel alcohol gedronken? Kun je ietsje meer vertellen zodat we beter kunnen meedenken?Groet Emma
ReagerenJans7 april 2013 om 20:35Tuurlijk kan jouw anus weer de oude worden, maar hangt er van af wat je eet en hoe je beweegt. Heb je nog steeds last van obstipatie? Moet je zo hard persen? Drink dan ‘s-avonds één kop Gezonde Stoelgangthee van Jacob Hooy. Klinkt alsof je een bejaarde bent, maar als je dit een half jaartje doet, én gaat sporten en goed vezels eet, ben je er binnen 6 maanden van af.
Jans
ReagerenAnoniem8 april 2013 om 20:36Bedankt voor jullie reacties. Ik ben heel erg opgelucht om te horen dat het in ieder geval weg kan gaan. Toen ik heel erg last had van obstipatie had ik een slecht eetpatroon (de hele dag leven op paar koekjes), ik dronk niet genoeg water, maar obstipatie komt ook veel voor in de familie. Verder geen overgewicht, en voldoende beweging. 1 keer in de maand ongeveer dronk ik wel veel alcohol. Ik ging ongeveer 1 keer in de week naar de wc, en dat ging heel moeizaam. Daarna ben ik nonstop gaan leven op ontbijtkoek en veel water. (Ik weet nu dat dat niet goed was) en ik nam 1 keer in de week laxeerpillen. Tegenwoordig eet ik veel groente en fruit, drink heel veel water, crusli, rijstwafels, etc. Maar die aambeien zijn pas sinds kort. Ik heb wel veel last van hormoonschommelingen (haaruitval, te vaak ongesteld). Dankjewel voor de tips!!
Reageren