- Anoniem16 december 2013 om 19:42
Hallo,
Als ik inspan door bijvoorbeeld heup oefeningen of soort van twister te doen, krijg ik na een paar seconden steken in mijn nek rechts en ook wat steken in mijn buik/maag.
Herkent iemand ook dit soort klachten ?
Ik heb het alleen bij inspanning, bv twister of in een squat positie staan en links rechts met je armen voorruit slaan en heupbewegingen.
BVD
11 reactiesReagerenTandor116 december 2013 om 20:18Besteed je voldoende aandacht aan opwarming van je spieren en stretchen?
ReagerenAnoniem16 december 2013 om 22:13Ja altijd. Wat ik wel merk als ik me buikspieren aanspan en het dan doet, heb ik nergens last van ?
ReagerenTandor116 december 2013 om 23:21Je klachten worden dan in ieder geval door de spieren veroorzaakt. Het is goed mogelijk dat je warming up en het stretchen niet goed genoeg is of niet voldoende is voor de spiergroepen waar je klachten van hebt, of dat je de oefeningen die je doet iets moet aanpassen.
ReagerenAnoniem17 december 2013 om 20:25Kan het ook te maken hebben dat mijn voedsel niet goed verteerd. Toen ik opstond en ik deed die oefeningen zonder dat ik iets heb gegeten, had ik nergens last van.
Daarna toen ik mijn eerste maaltijd at, en ik het weer deed kreeg ik wil die klachten
ReagerenTandor117 december 2013 om 20:44Het zijn ook geen oefeningen die ja kort na het eten doet.
Je buik/maagklachten kunnen daardoor wel veroorzaakt worden maar niet je nekklachten.
ReagerenAnoniem17 december 2013 om 22:09Ja het lijkt meer of het een ader is die in me nek steekt soort van. Ken je het gevoel bv als je een slechte conditie hebt je met steken gaat hardlopen in je buik.
Ongeveer zo’n gevoel is het. Het kan inderdaad wel met mijn spieren te maken hebben.
ReagerenTandor117 december 2013 om 23:04Ga met de nekklachten eens naar de fysiotherapeut. Die kan onderzoeken of het de spieren zijn, welke het zijn en er wat aan doen.
ReagerenAnoniem18 december 2013 om 12:10Ja het voelt toch als steken in de zij. Zoals net bij hardlopen. Het trekt ook direct weg als je de oefening stopt.
Als ik me lichaam aanspan heb ik nergens last van, als ik me lichaam ontspan en dan de oefening doet, gaat het aan 1 kant steken en trekt dan als ik het lang doet over op me nek aan 1 kant.
ReagerenAnoniem18 december 2013 om 12:51Wat aanvullende informatie. Klinkt misschien een beetje stom, maar ken je de dans Twisten ?
Als ik dat dus doet, voel ik dus steken in mijn zij. En dan wanneer ik stop, dan heb ik geen pijn meer.
ReagerenTandor118 december 2013 om 18:31De twist is mij niet vreemd. Ik ken en kan de twist.
Reageren
Toch een zaak van je spieren. Ga naar de fysio.Anoniem18 december 2013 om 20:17Heb een afspraak gemaakt. Je hoort het wel! Bedankt alvast
Reageren