Zoeken Vraag het forum

Steken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Als ik inspan door bijvoorbeeld heup oefeningen of soort van twister te doen, krijg ik na een paar seconden steken in mijn nek rechts en ook wat steken in mijn buik/maag.

Herkent iemand ook dit soort klachten ?

Ik heb het alleen bij inspanning, bv twister of in een squat positie staan en links rechts met je armen voorruit slaan en heupbewegingen.

BVD

11 reacties
    Reageren
    Tandor1

Besteed je voldoende aandacht aan opwarming van je spieren en stretchen?

Reageren
    Anoniem

Ja altijd. Wat ik wel merk als ik me buikspieren aanspan en het dan doet, heb ik nergens last van ?

Reageren
    Tandor1

Je klachten worden dan in ieder geval door de spieren veroorzaakt. Het is goed mogelijk dat je warming up en het stretchen niet goed genoeg is of niet voldoende is voor de spiergroepen waar je klachten van hebt, of dat je de oefeningen die je doet iets moet aanpassen.

Reageren
    Anoniem

Kan het ook te maken hebben dat mijn voedsel niet goed verteerd. Toen ik opstond en ik deed die oefeningen zonder dat ik iets heb gegeten, had ik nergens last van.

Daarna toen ik mijn eerste maaltijd at, en ik het weer deed kreeg ik wil die klachten

Reageren
    Tandor1

Het zijn ook geen oefeningen die ja kort na het eten doet.

Je buik/maagklachten kunnen daardoor wel veroorzaakt worden maar niet je nekklachten.

Reageren
    Anoniem

Ja het lijkt meer of het een ader is die in me nek steekt soort van. Ken je het gevoel bv als je een slechte conditie hebt je met steken gaat hardlopen in je buik.

Ongeveer zo’n gevoel is het. Het kan inderdaad wel met mijn spieren te maken hebben.

Reageren
    Tandor1

Ga met de nekklachten eens naar de fysiotherapeut. Die kan onderzoeken of het de spieren zijn, welke het zijn en er wat aan doen.

Reageren
    Anoniem

Ja het voelt toch als steken in de zij. Zoals net bij hardlopen. Het trekt ook direct weg als je de oefening stopt.

Als ik me lichaam aanspan heb ik nergens last van, als ik me lichaam ontspan en dan de oefening doet, gaat het aan 1 kant steken en trekt dan als ik het lang doet over op me nek aan 1 kant.

Reageren
    Anoniem

Wat aanvullende informatie. Klinkt misschien een beetje stom, maar ken je de dans Twisten ?

Als ik dat dus doet, voel ik dus steken in mijn zij. En dan wanneer ik stop, dan heb ik geen pijn meer.

Reageren
    Tandor1

De twist is mij niet vreemd. Ik ken en kan de twist.
    Toch een zaak van je spieren. Ga naar de fysio.

Reageren
    Anoniem

Heb een afspraak gemaakt. Je hoort het wel! Bedankt alvast

Reageren
Reageer op: Steken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.