Zoeken Vraag het forum

Steken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anja

Beste Tandor,

Ik heb sinds vanmiddag af en toe last van een steekjes in m’n buik.. Een paar seconden en dan trekt het weer weg. Soms steekt het wat meer dan de andere keer. Het lijkt wat oppervlakkig en kan de plek zo aanwijzen. Soms wat meer links van m’n navel, soms wat meer meer rechts. Zou het een spiertje of aanhechting kunnen zijn? Als het iets serieus was, dan zou het toch niet zo af en toe zijn?

101 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou zeker een spier kunnen zijn zoals je het beschrijft

Reageren
    Anja

Maar als het maar af en toe heel even Is, hoef ik me daar toch geen zorgen om te maken…??

Reageren
    John (moderator)

Je hoeft je daar dan geen zorgen over te maken

Reageren
    Anja

Goedemorgen Tandor,

Ook als het heel af en toe even steekt op je borstbeen kan het een spier zijn? Kan het aanwijzen en trekt ook zo weer weg.. ?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan zeker een spiertje zijn

Reageren
    Anja

Kan dat ook door de CHV komen? Is niet van je hart toch? Het trekt zo weer weg ook..

Reageren
    John (moderator)

Dat zou ook een mogelijkheid kunnen zijn

Reageren
    Anja

Hopelijk bedoel je de CHV??

Reageren
    John (moderator)

Ik bedoel inderdaad de CHV.  Zeker niet je hart

Reageren
    Anja

Beste Tandor, Ik kreeg straks een paar keer een soort steek ik m’n maag.. Is nu weer weg. Kan dit ook spanning zijn? ?

Reageren
    John (moderator)

Ja hoor, dat kan heel goed.

Reageren
    Anja

Beste Tanfor,

Zou ik gevoelig zijn voor ‘steken?Nu steekt het sinds gisteravond af en toe op mm rug ??..  op of net naast mm ruggengraat..  Het doet niet heel zeer, meer of iemand me zit te porren of te prikken. Zou dat ook een spier kunnen zijn? Is toch niet gelijk begin van een hernia? Dan zou de pijn toch constant moeten zijn? Ook een beetje verkeerde houding misschien? Zit op de plek waar je nu sluiting zit.

Groetjes

Reageren
    John (moderator)

Ook dat kan een spier zijn. Met een hernia heeft dat niks te maken

Reageren
    Anja

Beste tandor, je had weer eens helemaal gelijk ! Het is helemaal weg, de dag erna nog wat last en toen niet meer ?. Wel heb ik nog steeds last van spierpijn? aan de onderkant van mn ribben boog, onder mijn rechterborst. Als ik me uitrek of me beweeg voor ik het voornamelijk. Soms ook als ik teveel in elkaar zit. Maar spierpijn loopt ook door naar schouder en of arm bij omhoog bewegen. Dit heeft toch niks met lever of galblaas oid te maken??. Ik voel het soms ook aan de linkerkant.

Reageren
Reageer op: Steken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.