- Miss Pirate6 maart 2013 om 17:36
Ik word echt helemaal gek van mijn lichaam. Ik vroeg me af of iemand hier mij meer duidelijkheid zou kunnen verschaffen over wat er met mij aan de hand kan zijn. Ik ben een vrouw, en ik ben 21 jaar.
Ik heb de laatste tijd veel last van migraine. Ik ben hier al een aantal jaren wel gevoelig voor, maar de laatste 1,5 maand is het echt minimaal 1 keer per week, waar dat voorheen ms. 1 keer per maand was.
Ik heb daarnaast ontzettend last van moodswings. Vorige week had ik zelfs zo’n erge dip dat ik 3 dagen de gehele dag in bed ben blijven liggen!
Het enige waar ik mijn bed voor uitkwam, was voor mijn vreetbuien, die er nog steeds zijn. Ik snoep hierbij ook wel gezond (bv. een hele pot augurken, of een hele meloen in 1 keer, maar ook chips en chocola) en eet ook gewoon 3 maaltijden, maar wel megaveel, zeker in vergelijking met wat ik normaal at. Ik heb wel altijd tegen ondergewicht aangezeten, dus het kan niet zo heel veel kwaad, maar toch vind ik het gek. Dit is ong. sinds 3 á 4 weken.
Ook heb ik, sinds ik ruim 2 jaar geleden met de pil ben gestopt (ik heb toen een Mirena spiraaltje laten zetten), veel last gehad van acne in gezicht en op m’n rug. Maar nu is het heel erg toegenomen en krijg ik echt ook acne in mijn hals en decolleté!
En ik heb weer heel erg last van roos, maar dat heb ik al vaker gehad.Ik stink sinds een paar weken opeens heel snel naar zweet, terwijl ik wel gewoon douche en schone kleding draag. Voorheen rook ik eigenlijk altijd lekker. Alleen rond m’n 14e toen ik volop aan het puberen was, rook ik weleens wat minder lekker.
Ook stink ik snel uit mijn mond, en heb vaak een zurige smaak. Ik poets normaal.Mijn nagels zijn opeens heel broos. In de afgelopen 2 weken zijn er al 7 gebroken!
Wat ik ook heel raar vind, is dat ik het soms vanuit het niks opeens heel warm krijg. Vaak kan ik dan ook mijn hart heel hard in mijn vingers voelen bonken.
’s Nachts word ik soms ook helemaal (koud) bezweet wakker, terwijl ik dan geen nachtmerrie of zo gehad heb.Ik ben ook vaak moe, al hangt dat denk ik samen met de migraine en moodswings. Dat kost nogal veel energie..
Dit is denk ik zo’n beetje alles. Ik word er, zoals eerder gezegd, helemaal gek van. Maar omdat het allemaal zo random is, weet ik niet wat ik bij mijn huisarts zou moeten uitleggen, vandaar dat ik het eerst hier even probeer.
Hopelijk kan iemand mij helpen!
3 reactiesReagerenMiss Pirate6 maart 2013 om 17:40Ohja, en ik heb veel last van een opgeblazen gevoel, en buikpijn.
Reageren
En ik moet veel plassen, maar ik heb een tijdje terug een blaasontsteking gehad, dus dat zal ms. daar nog door komen?Kuikentje24 mei 2018 om 21:04Hi, hoe gaat het nu?
ReagerenLinda7 december 2018 om 10:47