Zoeken Vraag het forum

allerlei dingen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • judith

Hallo allemaal, ik ben zo beetje aant panikeren. Maar ik vind het gelijk zo dom om met mijn dingen naar de dokter te gaan. Dus mss dat er mij hier iemand wat meer info kan geven of ervaringen delen.
    Mijn “kwaaltejs” waar ik mee zit is verspreid over een aantal maanden. Eerst en vooral heb ik som gelijk een hartklopping. Een fraktie van een seconde dat mijn hart gelijk stilstaat en ik moet happen naar adem, dit gebeurt meestal in een rustige of ontspannende pose. Dit duur echt niet lang dus wou ik niet speciaal voor dat naar een dokter gaan.
    Over een paar maanden ben ik ’s nachts eens opgestaan om naar toilet te willen gaan en kon ik op mijn benen niet meer staan van pijn. Echt letterlijk niet meer kunnen lopen en in tranen uitbarsten door te panikeren. De dag nadien was dit echter gedaan, dus ook niet naar de dokter gegaan..
    Sinds kerstavond 2012 zit ik met een stijve nek. Alle in het begin mijn hoofd totaal niet kunnen bewegen, nu alleen nog als ik mijn hoofdnaar achter wil doen naar mijn linker schouder toe. Kan ik volledig met verder leven, dus weer, daar ga ik niet met naar de dokter.
    Vorige week zondag ben ik opgestaan met gelijk mijn ader in mijn nek aan de linker kant die enorm pijn deed. Mijn hoofd bewegen deed pijn, en had lichte hoofdpijn ook. Ook hier ben ik enorm beginnen panikeren, mijn man heeft me moeten sussen en kalmeren. Maar weer de dag nadien was dit gedaan. Dus weer niet naar de dokter.
    Gisterenavond ging ik in mijn bedje en kreeg ik het ineens zo benauwd, effe niet kunnen ademen, en zelfs met mijn ogen dicht zo het gevoel dat het zwart voor de ogen werd, gelijk dat je zou kunnen hebben als je zou flauwvallen en de lippen die tintelen. Effe mij rechtgezet, en na een tijdje was het gevoel over, maar heb toch echt niet goed kunnen slapen. Nog af en toe gelijk beetje het zelfste gehad. Nu is dit weer over, alhoewel ik me nu beetje slapjes voel.
    Het is al enorm lang, zou het begin al niet meer weten, dat ik met ups en downs een pijn kan hebben in mijn armen, afwisselend. Ik kan het niet beter beschrijven als een vermoeidheidspijn.
    Vroeger heb ik zo ooit eens een test gedaan onder een scanner met vloeistof in de aders, dat was voor de carpultunnen te testen, en toen hadden ze gezien dat ik een vernauwing in mijn nek zou hebben.
    Ik maakte me eigenlijk achteraf nergens zorgen over, maar na deze nacht b en ik beginnen nadenken en zou dit alles nu toch aaneenhangen?
    Voor hetzelfste geld is het niets en gewoon allemaal eens toevallig.

Hopelijk zijn er hier met zelfste ervaringen of iemand die me wat meer zou kunnen vertellen.

dank je wel

3 reacties
    Reageren
    Anoniem

Klinkt alsof er iets geblokkeerd is in je nek. Ik zou een goede chiropractor raadplegen. Dan ben je waarschijnlijk snel van die stijve nek, spierpijn en tintelingen af. Voor de rest lijkt het voort te komen uit een soort hyperventilatie.

Groetjes

Reageren
    judith

hyperventileren doe ik niet hoor, heb ik nooit gedaan ook, nooit problemen gehad met ademen of longen. Dus dat is het niet

Reageren
    judith

hey, ben gisteren naar de dokter gegaan. Moet dringend een mri doen. Heb geen bloeddruk aan mijn linkerkant en geen hartslag te voelen aan die kant. Dokter denkt aan een vernauwing van mijn halsslagader. Was effe verschoten hoor. Dus nu weer afwachten, laten we hopen dat het niet te ernstig is.

Reageren
Reageer op: allerlei dingen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.