Zoeken Vraag het forum

Extreme moeheid en hartkloppingen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Elise

hallo iedereen,

ik zou graag willen weten of er nog iemand is met dezelfde symptomen als ik.

Ik heb sinds een aantal jaar dat ik periodes (maanden) last heb van extreme vermoeidheid die gepaard gaat met misselijkheid maar nadien ook weer overgaat. Tot het opnieuw terugkomt voor maanden.

Nu zit ik opnieuw in zo een periode en dit al 4 maand.

Het ergste symptoom is de extreme vermoeidheid met de misselijkheid maar daarnaast heb ik het gevoel of om hart klopt veel harder dan normaal. Niet per se sneller maar ik voel het wel in heel mijn borst, een soort beklemmend gevoel.

Als ik dan in bed ga liggen, heb ik steeds iets meer moeite om in slaap te geraken.
    Als ik in een extreme periode zit, sta ik smorgens even moe op als wanneer ik ben gaan slapen. Precies of ik heb niet geslapen.
    Ik kan ook 10h slapen, 4h wakker zijn en terug uren aan een stuk slapen.

Ik heb al een bloedtest gedaan, schildklier en alles is normaal. Ook de lymfeklieren zijn normaal. Ijzer ook.

De huisarts weet niet goed waar te zoeken.

Het rare is dat het nadien ook weer overgaat en dan ben ik kerngezond en dit al 5 jaar of zo.
    Heb altijd schrik gehad voor het chronisch vermoeidheidssysndroom maar de huisarts zegt dat je dat altijd hebt, elke dag zonder tussenperiode.

Ik reken er niet op maar hoop misschien toch iets van tips te horen.

Dank alvast

Elise

1 reactie
    Reageren
    Anoniem

Ha Elise,

hoewel het al een oud bericht is wil ik als ervaringsdeskundige reageren.
    Ook ik had/heb last van extreme vermoeidheid, daarvoor consulten gehad bij het CVS centrum in het Radboud te Nijmegen.
    Totdat mijn huisarts vroeg: al eens gedacht aan OSAS / CSAS ??
    Misschien heb je wel last van ademstops gedurende de slaap.
    Snurk je tijdens de slaap ?
    Naar aanleiding hiervan dit laten controleren in het ziekenhuis en inderdaad, ik heb OSAS (inmiddels ook CSAS).

Wellicht iets voor jou om dat te laten controleren.

Suc6 !

Oudje

Reageren
Reageer op: Extreme moeheid en hartkloppingen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.