- Lisa31 januari 2013 om 19:38
Hey,
Ik heb echt moeite met bepaalde voeding te eten.
Zo braak ik echt van broccoli en bloemkool.
De bloemkool dat was vroeger mijn lievelings tot het gekoppeld werd aan het feit dat ik ziek werd na het eten ervan( had overigens niks met de bloemkool te maken).. Maar ik geraak er niet vanaf.. Bij broccoli en sommige andere etenswaren heb ik het ook maar dat is niet gekoppeld aan een slechte ervaring… En bij sommige dingen is dat dan ook zo van de ene dag op de andere gebeurd want vroeger lustte ik het wel..Iemand die kan uitleggen waarom het zo is dat je bij bepaalde voeding echt moeite moet doen om het te eten? ik vind dit echter heel vervelend want ik wil het eten omdat het ook gezond is.. wat kan ik er aan doen? wat zijn mogelijke oorzaken?
thanks! of iemand met gelijkaardige ervaringen? of iemand die daardoor ook bij dokter is geweest?
vertel maar, ben benieuwd 🙂
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
31 januari 2013 om 20:53Beste Lisa,
Soms kun je niet alles verklaren. Ik geef een voorbeeld.
Reageren
Als kind vond ik spruitjes verschrikkelijk, alleen al van het idee moest ik kokhalzen. Nu kan ik van spruiten niet genoeg krijgen.
Gerechten waar kerrie in verwerkt was at ik vroeger graag. Nu kan ik het niet meer af krijgen.
Waarom? geen idee en waarschijnlijk zul je hier ook nooit een antwoord op krijgen. Misschien een verandering in onze smaakpapillen? Zou kunnen, wie weet!
Ik denk dat het niets is om je zorgen over te maken. Iedereen zal dit soort veranderingen herkennen. Gewoon regelmatig blijven proberen. Misschien een op een andere manier bereiden.
En wat je gezondheid betreft: Er zijn genoeg andere groenten die net zo gezond zijn die je dan dus wel lust.Anoniem14 februari 2013 om 14:11Haha, inderdaad. Vroeger gruwelde ik van vis of erwtensoep. Nu eet ik meer vis dan vlees per week (en alleen rood vlees) en de erwtensoep van schoonmama is verrukkelijk!
Reageren