Zoeken Vraag het forum

Soms krijg ik het gevoel alsof alles op me afkomt? »

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Randy

Hallo,

Ik ben Randy, pas 14 jaar en ik heb een probleem. Al sinds m’n 8ste heb ik een probleempje… Soms krijg ik het gevoel alsof alles op me afkomt. Het gebeurt niet zo heel vaak, zo een 1 a 2 keer in de jaar, maar als het gebeurt dan ga ik ook echt tekeer. Ik raak helemaal in paniek, schreeuw, sla, schop en van alles en nogwat. Ik weet niet waardoor het komt, maar alles gebeurt ook in me hoofd. Ik zie dan bijvoorbeeld de muren langzaam op me afkomen, ik zie dat alle meubels op me afkomen, het klinkt mischien raar, maar ik heb dan het gevoel alsof me hoofd, hand en benen heel erg groot zijn, en op het randje zijn van het ontploffen.

Ik zit er niet zo mee, maar nu ik toch aan het zoeken ben naar mijn probleem dacht ik dat ik er wel een topic over zou kunnen maken.

Ik hoop dat iemand hier iets van weet
    Groetjes, Randy.

4 reacties
    Reageren
    dokterK

Wat vervelend! Het klinkt als een paniekaanval. Is er een aanleiding dat je je zo voelt? Je kan wel heel goed leren hoe je met deze gevoelens om kan gaan. Dan zou je naar een psycholoog moeten. Het is niet normaal dat twee keer per jaar zo’n aanval krijgt. Het is ook niet prettig voor jou. Het is aan jou of je er iets mee gaat doen.

Reageren
    Anoniem

Daar heb ik ook last van en ik heb het ongeveer elke nacht

Reageren
    flowstyle

Beste,

Een paniekaanval is een erg ondergewaardeerde aandoening. Het is vaak een reactie op een gebeurtenis. Het kan uiteindelijk leiden tot verdere psychische problemen.

Op [url=http://paniekaanval.org]paniekaanval[/url] lees ik wel enkele tips, maar staat ook dat het raadzaam is om er in ieder geval wat aan te doen. Paniekaanval kan namelijk leiden tot een paniekstoornis en ergere vrees tot gevolg hebben

hoop dat het iets helpt.

Reageren
    Lieuwe

Zoiets heb ik vroeger ook wel gehad. Ik weet niet meer dat min handen groot werden, wel dat het plavond vlak boven mijn bed Was en ik niet veel ruimte meer in bed had. Het leek ook erg mistig, net als op t.v. als er geen zender op Is.  Wit griemelend. Later is dit over gegaan. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Sterkte, Lieuwe

Reageren
Reageer op: Soms krijg ik het gevoel alsof alles op me afkomt? »
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.