Zoeken Vraag het forum

schildklier

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mireille

Hallo,

Ik ben een vrouw van 32 jaar ik woon in Tunesie daar had ik een echo gemaakt van mijn keel,daar op hadden ze gezien dat ik hele kleine kiesters op mijn schildklier heb ,ik moest hiervoor naar de dokter, ik moest van de dokter bloed prikken voor mijn schildklier, alles was goed, maar toch heb ik medicijnen gehad Levothyrox 50 mg,ik had naar een maand heel erg gevoelige keel druk op mijn borst brandend keel-maag-borst , ik ben ten slotte naar een andere art geweest en mijn keel nalaten kijken, ik had niks ik vertelde van mijn schildklier,hij heeft eraan gevoeld en die was goed ik heb mijn echo en bloed uitslag aan deze arts laten zien, hij vertelde mijn dat ik geen 50 mg maar 25 mg moest gaan gebruiken en opnieuw bloed moest prikken, dat heb ik gedaan en de resutaat was goed mijn schildklier werkt goed,maar deze arts vertelde mijn dat ik 25 mg moest gebruiken en dan weer naar 2 maanden bloed moest prikken en een echo, en dan kijken ze of ik evntueel kan gaan stoppen ermee, maar mijn vraag is aan u tot nu heb ik zo eng gevoel als of ik een brok in mijn keel heb branderig gevoel ook in mijn keel en op mijn borst is dat normaal wat ik voel? en waarom moet ik deze medicijn gebruiken terwijl mijn schildklier goed werkt? en ik weet tot nu toe niet wat ik heb, ik begrijp de franse taal niet zo goed in tunesie,en in nederland kan ik niet naar de dokter omdat ik niet verzekerd bent, zou u aub mijn vragen willen beantwoorden, want ik slaap nachten niet ik denk de hele dag en nacht aan mijn keel wat ik nou precies heb, ik ben heel erg bang dat ik iets heb.

Hopend op uw antwoordt,

MVG Mireille

3 reacties
    Reageren

Hai, heb je hier iets aan: http://www.schildklier.org/ ?

Reageren
    Anoniem1
    harrie

Dag Mireille,
    Levothyrox is een medicijn voor een “te weinig werkende” schildklier, “hypothyroïdie”.
    Maar zou het kunnen zijn dat je te weinig JODIUM in je lichaam hebt?
    Ik weet dat een tekort aan jodium (in ieder geval vroeger) je problemen met je schildklier oplevert (krop).
    Daarom bevatte het zout in je eten jodium (Jozo zout). Nu gaat men ervan uit dat iedereen voldoende jodium binnenkrijgt, maar volgens mij is dat niet zo.
    Overigens is levothyrox een medicinale vorm van jodium.
    Mijn advies: eet producten die jodium bevatten zoals zeewier, vis, groenten etc.
    http://www.fitforme.nl/voedingsstoffen/mineralen/jodium

Groetjes, harrie

Reageren
Reageer op: schildklier
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.