- Fairy2 december 2025 om 11:20
Sinds een maand of 2 heb ik gezwollen klieren in mijn hals en vlak voor mijn oor. Dit gaat gepaard met op en af vermoeidheid en vermoeide/verkrampte spieren. Ook ben ik op en af duizelig, af en toe een koortsig gevoel en vermoedelijk door een virus/infectie bij gehooringang. Ik heb laten bloedprikken op Pfeiffer en CMV en er kwam uit dat ik beiden heb gehad, maar ik zou dit vermoedelijk al (veel) langer dan 3 maanden geleden opgelopen hebben. Volgens de huisarts kan het niet zo zijn dat ik hier nog klachten van zou kunnen ervaren en gaf aan dat mijn huidige klachten mogelijk door een ander virus zijn ontstaan.
Echter heb ik de afgelopen jaren buiten vermoeidheid en kramp in mijn spieren om geen andere klachten gehad die gepaard zouden gaan met pfeiffer om CMV. Ik heb nooit echt opgezette klieren gehad of me zo beroerd gevoeld voor langere tijd zoals nu.
Daarnaast heb ik ook een jong zoontje die net in groep 3 zit en laatst nog ziek is geweest, de symptomen van hem waren voornamelijk overgeven en koorts, het oogde als een typische griep en was na 3,5e dagen over. Feit is uiteraard dat ik hier ook mee in aanraking kom en mogelijk zorgt voor een minder sterk afweersysteem.
Is het mogelijk dat de Pfeiffer en CMV hierdoor ook weer kan opvlammen? Volgens mijn huisarts zou dit niet mogelijk zijn, maar ik heb mijn twijfels.
Groetjes3 reactiesReageren
Peter (huisarts)
2 december 2025 om 19:37Beiden kunnen inderdaad niet logisch de verklaring van je klachten zijn. Maar er zijn natuurlijk nog een boel andere (virus-) infecties die klachten kunnen geven, met een nasleep. Als je nog (infectie-) klachten van/ rond je gehoorgang hebt zou dat ook nog een oorzaak kunnen zijn.
ReagerenFairy3 december 2025 om 18:53Ik heb vermoedelijk wat vocht achter mijn trommelvlies zegt de huisarts. Momenteel voel ik ook duidelijk een dicht gevoel rond dit gebied, terwijl het bij de gehooringang gewoon schoon is. Ik ben af en toe wat duizelig en ervaar een soort spierpijn rondom mijn oor en slaap. Hoelang kan dit nog aanhouden? Vriendelijke groet
ReagerenLee28 maart 2026 om 07:43Zie mijn post over CMV. Ik zeg niet dat we in hetzelfde schuitje zitten… maar de reguliere Nederlandse zorgen, dus ook de huisarts, weet hier veel te weinig van!
Kijk ook zeker verder, en parallel naast onze reguliere zorg. (Welke zeker niet verkeerd is maar teveel is gericht op een verdienmodel).
Succes met je zoektocht..! Waarbij je ook zeker een leef/voedingspatroon niet uit moet sluiten in je onderzoeken.
Reageren