Gister moest ik nodig naar de wc, wel erge obstipatie. Maar sinds dat ik geperst heb kreeg ik een druk in mijn voorhoofd, vervolgends is dat langzaam best een behoorlijke bonzende hoofdpijn geworden (bij liggen zakte dat op een gegeven moment en paracetamol werkte wel erg vlug) binnen 10 min trok het weg maar met inspanning bonste het was niet echt normaal. Moet ik hiermee naar de huisarts? Kun je hoofdpijn krijgen van stevig persen?
Iedereen geeft aan dat ik te veel stress en druk maak, maar lijkt me stug dat je daar erge hoofdpijn van kan krijgen. Zou dat kunnen? En van persen? Sorry hiervoor, word niet goed van mezelf en dit is gewoon echt nieuw voor mij (voorheen jaren lang geen hoofdpijn gehad) maar toevallig na de verkoudheid blijft die terug komen als een soort druk/knelling die erg irritant is met bewegen en soms denk ik dat ik covid heb gehad omdat ze niks konden vinden (ook aangezichtspijn vooral boven in de neus tussen de wenkbrauwen in)
Je kunt van zowel veel stress/je druk maken als van hard persen hoofdpijn krijgen.
ik zal even een update plaatsen. Ik Kom nu net van de huisarts af en heb meteen uitgelegd waar ik last van had.
Rond begin juli begon de hoofdpijn,holte pijn, druk op de oren en vooral last van wazig zicht (soms zelfs zeer duizelig met hier en daar ineens felle flitsen) vervolgends een neusspray gekregen voor de neusholte/voorhoofdholte onsteking, maar ging niet over. Wel toevallig allemaal na de verkoudheid gekomen.. De pijn van gister was niet normaal, dacht serieus dat er iets mis ging in mijn hersenen/schedel. Echt een giga druk kwam erop te staan en vervolgends erg bonzend vooral met hoofd draaien en bewegen. De arts vermoed dat ik vestibulaire migraine heb, En nu valt alles op zijn plaats. Ik Ben opzich wel tevreden met de diagnose want het was zeer beangstigd vooral gisteren. ik herken ook een aantal dingen waar ik last van heb en nu kan er vanuit hier verder gekeken worden wat er mogelijk aan gedaan kan worden. Nog heel erg bedankt voor het reageren.
Hoi, Gister ben ik bij de tandarts geweest maar hij gaf al gelijk aan dat ik tandenknars/klem. Dus inderdaad door spanning/stress en daardoor waarschijnlijk die flinke hoofdpijn die ook naar mijn oor en gezicht trekt, vooral rechter slaap en de voorhoofd (soms ook naar de linker slaap ineens) Heb ook paar keer een bloedsmaak gehad smorgens maar dat zou daardoor veroorzaakt kunnen worden. Hij heeft aangegeven dat ik naar de fysiotherapeut moet als de hoofdpijn toch nog regelmatig terug komt. Nu moet ik een knarsbitje aanschaffen…(en hopelijk heb ik dan geen migraine) mvg S