Zoeken Vraag het forum

Ernstig nachtzweten sinds augustus 2022

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • JAH

Hi,

Ik ben een 27 jarige vrouw en ik heb al sinds aug. 2022 ernstig last van nachtzweten. Ik word zo’n 3/4 keer per nacht badend in het zweet wakker en ben daardoor overdag erg vermoeid. Ook heb ik een soort hartritmestoornis sinds december. M’n hart slaat over.
    – Longfoto gehad: niks te zien
    – Hartecho, holterkastje, ECG gehad: er is een overslag te zien, maar hier wil de cardioloog niks mee doen en zelf wil ik hier ook geen medicijnen voor. Komt niet in aanmerking voor ablatie.
    – Slaaponderzoek gehad: geen slaapapneu, ademstops etc.
    – Meerdere keren bloedgeprikt niks te zien.

Nu weet de huisarts het ook niet meer en ben doorverwezen naar de internist. 24uurs urineonderzoek gehad en getest op meerdere dingen (10 buisjes bloed) en een abdomen echo gehad. Uitslag volgt op 4 april, maar een aantal uitslagen zijn al binnen (volgen er nog meer) maar wil graag weten of er al iets van een uitkomst is.

Ik hoor het graag.

5 reacties
    Reageren
    Suus

Het bespreken van uitslagen is voorbehouden aan de aanvragende arts of namens hem of haar een assistent of de huisarts.

Reageren
    Alias

Kun je in de vervroegde overgang zijn?

Reageren
    JHGGG

In februari op getest. Niet in de overgang.

Reageren
    Alias

Slik je pijnstillers of andere medicatie waar zweten als bijwerking bij staat? Hyperhydrosis door medicatie of door stoppen met medicatie, door pittig eten, door bepaalde kleding?

Heb je last van stress of emoties die je wegdrukt overdag?

Ik weet het verder niet.

Reageren
    JHGGG

Geen medicatie, slaapkleding en temperatuur in de kamer is het niet. Drink ook geen alcohol. Geen stress etc. Ik weet het ook niet meer..

Reageren
Reageer op: Ernstig nachtzweten sinds augustus 2022
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.