Zoeken Vraag het forum

zelfbesmetting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • .

Hallo, hoe makkelijk gaat zelfbesmetting via een koortslip? hoe groot is de kans dat je jezelf HG kan geven via je koortslip? En wat zou dr moeten gebeuren om je zelf te besmetten?
    Ik heb een hele erge angst voor zelfbesmetting dus vraag me deze djngen af.

16 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je vocht uit het blaasje op je lip aan je vingers hebt en dat versmeert kun je jezelf besmetten

Reageren
    .

ik heb nog nooit eerder een koortslip gehad, maar ik denk dat dr nu een aan het opkomen is, ik voel sinds gisteravond wat tintelingen pp een plek en het is een beetje gevoelig, ik voel een bultje en denk dat er blaasjes aan het vormen zijn, echter zie ik nu nog niet ecgt blaasjes.Ik ben heel voorzichtig en was mn handen ool voor t plassen zodat ik mezelf niet kan besmetten, alleen heb ik een trui aangedaan en waarschijnlijk mijn lip een aangeraakt met die trui een uur later deed ik mn broek en onderbroek uit en die trui viel beetje over mn vagina heen en raakte t aan, kan ik nu mezelf besmet hebben of is dat op dit mkment niet mogelijk omdag er nog nier ecgt zichtbare blaasjes zijn? & hoe groot is de kans ongeveer op zelfbesmetting

Reageren
    John (moderator)

Day is toch wel wat ver gezocht hoor…
    Ik heb net duidelijk beschreven hoe je jezelf zou kunnen besmetten

Reageren
    .

oke dankjewel, ik heb het vocht uit een blaasje gesmeerd op mn geslachtsdeel, dus zou ik me nu niet zoveel zorgen hoeven te maken?

Reageren
    .

oh ik bedoel dat ik dat juist NIET heb gedaan, foutje haha

Reageren
    John (moderator)

klopt

Reageren
    Ano

Vanochtend toen ik nog half aan het slapen was, voelde ik wat jeuk op mijn geslachtsdeel, gewoon omdat haar teruggroeide dus zonder na te denk wilde ik even krabben. Maar ik had hier denk 30 min of 15 min ongeveer daar voor aan mn lip gezeten waar ik als her goed is een opkomende koortslip krijg. Heb snel weer mn hand uit mn broek gehaald mr heb her wel een beetje aangeraakt. Ik heb alleen nu nog geen blaasjes, alleen een rood plekje en een verdikking en het tinteld. Is de kans groot dat ik mezelf nu heb besmet mrt HG of nier? ik ben ontzettend bang

Reageren
    John (moderator)

Niemand kan je daar zo antwoord op geven. Je zult het moeten afwachten

Reageren
    .

Weet u ook niet of zelfbesmetting vaak voorkomt en of die kans groot is?

Reageren
    John (moderator)

Komt niet zo vaak voor

Reageren
    .

Dus ik zou de kans wel vrij klein kunnen achten?

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat de kans vrij klein is

Reageren
    .

Oke, enorm veel vrienden van mij hebben last van n koortslip eens in de zoveel tijd. Hun vinden dat i enorm paranoia doe over de hygiëne en zelfbesmetting en besmetting naar andere enzovoort. Ik heb ook nog nooit van iemand gehoord dat ze hun zelf hebben besmet het HG of herpes aan het oog ofzo… en ze zijn nier altijd zo enorm voorzichtig als dat ik meestal wel ben, betekend dit dat het oprecht niet zoveel voorkomt als dat ik denk en dat ik me er niet de hele tijd zoveel zorgen over moet maken? vind het apart dat ik zoveel zorgen dr over maak en zo erg mn best doe om mezelf niet te besmetten en andere helemaal jiet zo voorzichtig en zichzelf nooit besmetten

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je je daar idd niet zo druk over moet maken

Reageren
Reageer op: zelfbesmetting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.