- .13 november 2022 om 20:27
Hallo, hoe makkelijk gaat zelfbesmetting via een koortslip? hoe groot is de kans dat je jezelf HG kan geven via je koortslip? En wat zou dr moeten gebeuren om je zelf te besmetten?
Ik heb een hele erge angst voor zelfbesmetting dus vraag me deze djngen af.16 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 november 2022 om 20:42Als je vocht uit het blaasje op je lip aan je vingers hebt en dat versmeert kun je jezelf besmetten
Reageren.13 november 2022 om 20:47ik heb nog nooit eerder een koortslip gehad, maar ik denk dat dr nu een aan het opkomen is, ik voel sinds gisteravond wat tintelingen pp een plek en het is een beetje gevoelig, ik voel een bultje en denk dat er blaasjes aan het vormen zijn, echter zie ik nu nog niet ecgt blaasjes.Ik ben heel voorzichtig en was mn handen ool voor t plassen zodat ik mezelf niet kan besmetten, alleen heb ik een trui aangedaan en waarschijnlijk mijn lip een aangeraakt met die trui een uur later deed ik mn broek en onderbroek uit en die trui viel beetje over mn vagina heen en raakte t aan, kan ik nu mezelf besmet hebben of is dat op dit mkment niet mogelijk omdag er nog nier ecgt zichtbare blaasjes zijn? & hoe groot is de kans ongeveer op zelfbesmetting
ReagerenJohn (moderator)
13 november 2022 om 20:59Day is toch wel wat ver gezocht hoor…
Reageren
Ik heb net duidelijk beschreven hoe je jezelf zou kunnen besmetten.13 november 2022 om 21:02oke dankjewel, ik heb het vocht uit een blaasje gesmeerd op mn geslachtsdeel, dus zou ik me nu niet zoveel zorgen hoeven te maken?
Reageren.13 november 2022 om 21:06oh ik bedoel dat ik dat juist NIET heb gedaan, foutje haha
ReagerenJohn (moderator)
13 november 2022 om 21:07klopt
ReagerenAno14 november 2022 om 12:48Vanochtend toen ik nog half aan het slapen was, voelde ik wat jeuk op mijn geslachtsdeel, gewoon omdat haar teruggroeide dus zonder na te denk wilde ik even krabben. Maar ik had hier denk 30 min of 15 min ongeveer daar voor aan mn lip gezeten waar ik als her goed is een opkomende koortslip krijg. Heb snel weer mn hand uit mn broek gehaald mr heb her wel een beetje aangeraakt. Ik heb alleen nu nog geen blaasjes, alleen een rood plekje en een verdikking en het tinteld. Is de kans groot dat ik mezelf nu heb besmet mrt HG of nier? ik ben ontzettend bang
ReagerenJohn (moderator)
14 november 2022 om 13:48Niemand kan je daar zo antwoord op geven. Je zult het moeten afwachten
Reageren.14 november 2022 om 14:01Weet u ook niet of zelfbesmetting vaak voorkomt en of die kans groot is?
ReagerenJohn (moderator)
14 november 2022 om 14:04Komt niet zo vaak voor
Reageren.14 november 2022 om 14:31Dus ik zou de kans wel vrij klein kunnen achten?
ReagerenJohn (moderator)
14 november 2022 om 14:50Ik denk dat de kans vrij klein is
Reageren.14 november 2022 om 19:12Oke, enorm veel vrienden van mij hebben last van n koortslip eens in de zoveel tijd. Hun vinden dat i enorm paranoia doe over de hygiëne en zelfbesmetting en besmetting naar andere enzovoort. Ik heb ook nog nooit van iemand gehoord dat ze hun zelf hebben besmet het HG of herpes aan het oog ofzo… en ze zijn nier altijd zo enorm voorzichtig als dat ik meestal wel ben, betekend dit dat het oprecht niet zoveel voorkomt als dat ik denk en dat ik me er niet de hele tijd zoveel zorgen over moet maken? vind het apart dat ik zoveel zorgen dr over maak en zo erg mn best doe om mezelf niet te besmetten en andere helemaal jiet zo voorzichtig en zichzelf nooit besmetten
ReagerenJohn (moderator)
14 november 2022 om 19:28Ik denk dat je je daar idd niet zo druk over moet maken
Reageren