Zoeken Vraag het forum

Veranderende lifestyle

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • ——

Goedeavond heer/mevrouw,

Afgelopen zomer ben ik drie weken naar Indonesië geweest. Tijdens deze vakantie heb ik geen alcohol benuttigd en gezond gegeten maar ook kleinere porties dan in Nederland. Toen ik terug kwam merkte ik dat ik 4/5 kilo afgevallen was. En op dit moment, blijft mijn gewicht hetzelfde (56kg) met soms een uitschieter naar 57/58 > was voor de vakantie 60kg.

Echter, nu op dit moment is mijn eetlust eigenlijk niet veranderd. Ik had verwacht dat ik weer meer zou eten na terugkomst in Nederland. Alleen, ik merk dat ik gezonder eet en nog steeds in kleinere porties. Wat niet slecht is sinds ik niet zodanig afval dat het ongezond is.

Mijn vraag:
    Kan het zijn dat mijn maag minder voedsel/drank aan kan door deze drie weken Indonesië en andere levensstijl? Ik kan op dit moment nog steeds niet goed tegen alcohol bijvoorbeeld. Terwijl voor Indonesië ik hier meer van kon drinken. Zelfde geld voor voeding. Ik wil graag meer eten/drinken (soms) maar dan zit ik erg snel vol (of minder behoefte). Ik heb niet last van een eetstoornis of iets dergelijks maar vroeg mij dit af sinds ik online lees dat in drie weken je “routines” kunt omgooien en zo verder blijft gaan.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Niet erg waarschijnlijk dat dat in 3 weken gaat gebeuren. Dat zou namelijk voor veel mensen een zegen zijn die dringend zouden moeten afvallen en het leefstijl zouden moeten veranderen

Reageren
Reageer op: Veranderende lifestyle
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.