- Fem1 april 2022 om 21:32
Een vraagje;
Me waarde was in november voor het ijzer en vit d laag. Verder was er een cholesterol verhoging.Voor ijzer en vit d heb ik iets gekregen.
Nu heb ik weer geprikt, me vit d is op 50 en in ijzer is 7,5. Echter me cholesterol is omhoog gegaan staat nu op 6.6 en ben 33 jaar.
Verder had ik dr gevraagd naar het bloedbeeld. Die was op de grens??? Bedoel welke grens moet ik me zorgen maken?? Want lees enge verhalen.
Ben toch vanmiddag langs gegaan, en een mevrouw bij de balie ging meekijken.
Zei zij dat ze geen rare dingen ziet en verder niks raars was in het bloedbeeld.
En het hetzelfde was als in november, in november niets gehoord over het bloedbeeld. Ik vroeg er vandaag gewoon na vandaar.Maar dan zeggen 2 assistenten verschillende dingen vandaar dat ik nu in de war ben.
Heb zo ie zo een afspraak staan bij de arts vanwege cholesterol.
Miss iemand die dit kan verklaren en wat het inhoudt?
Hoor het graag
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 april 2022 om 21:36Je cholesterol is in ieder geval te hoog en daar moet je wat aan gaan doen.
Reageren
Wat ze bedoelde met het “bloedbeeld is op de grens” kan ik zo ook niet zeggen want ik ken het bloedbeeld nietFem1 april 2022 om 21:47Denk je zo dat een bloedbeeld ernstig is?
En dat de ene assistent zegt dit en de andere zegt dat er niks bijzonders is?
ReagerenJohn (moderator)
1 april 2022 om 21:49Ik denk dat ze het over de cholesterol heeft gehad.
Reageren
Een bloedbeeld bestaat uit verschillende waarden die zijn gecontroleerdFem1 april 2022 om 21:54Oké, en daar valt dus het cholesterol dus ook onder vandaar de waarde dan?
ReagerenJohn (moderator)
1 april 2022 om 21:56Cholesterol kan ook een onderdeel van het bloedbeeld zijn.
Reageren
Bloedbeeld is een verzamelnaam voor een aantal bloedonderzoeken die zijn gedaanCatootje2 april 2022 om 17:55Vitamine D nooit zonder magnesium gebruiken en ook zorgen voor voldoende vitamine A en K. Anders stijgt de calciumspiegel teveel en vitamine K zorgt ervoor dat het calcium op de juiste plek komt. Magnesium is belangrijk voor allerlei lichaamsprocessen en onder andere ook de opname van ijzer en voor je cholesterol. Voor je cholesterol zijn onder andere ook oplosbare vezels belangrijk. Om het goed uit te zoeken, zou je een natuurgenezer kunnen raadplegen.
ReagerenFem3 april 2022 om 00:02Bedankt voor je reactie
Dus vit d innemen met calcium? Allebei..
Ben op zoek gegaan naar oplosbare vezels, wist dit namelijk ook nietSuper goede tips
Reageren